kurth Startet 23.April.2006 Link til dette innlegget Startet 23.April.2006 Har et problem med brune flekker på fenderlist som er veldig vanskelig å få bort ,kjøpte båten i fjord høst så jeg vet ikke hva det skyldes , båten er en 2003 Saga 29. Er det noen som vet om et effektivt middel til å fjerne dette så hadde det vært veldig fint. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Bremsevæske gjør fenderlista som ny, men skyll av umiddelbart etter at flekken er borte. Det er sterke greier. Jeg så naboen i havna fikse opp sin Nidelv 690 med dette før salg: bremsevæske på fille i en hånd - vannslangen i andre hånda. Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 23.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Takk for svaret Bitteliten det jeg lurer på er om bremseveske kan skade celcoaten. Lurte også på om jeg kunne bruke aceton. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Jeg har ikke testet dette selv. Men han jeg så tok bremsevæske på ei fille og gnei på lista. Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Vi hadde samme problemet som deg i fjor. Etter råd her på baatplassen (tror det var Lars H) prøvde vi stålull og rødsprit. Fenderlisten ble som ny!!! Smurte den etterpå med et stoff beregnet på blant annet fenderlister, og den ble enda bedre enn ny. Anbefales virkelig! Rødspriten og "guffen" som stålulla etterlot seg vasket vi bort med klut og rent vann. Husker ikke hva det poleringsmidlet til fenderlisten heter, men kan sjekke det opp hvis du er interessert. Lykke til Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
Mouche Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Husker ikke hva det poleringsmidlet til fenderlisten heter, men kan sjekke det opp hvis du er interessert. Lykke til Mener det er et produkt beregnet for fenderlister etc i Yachtline som er tingen. Bremseveske til fenderlist - har hørt/lest det samme, men ikke prøvd det selv. Er vel egentlig like logisk å bruke bremseveske på fenderlist som trerens på den gule misfargingen på gelcoaten, men at det fungerer er det ingen tvil om! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fru Charente Svart 26.April.2006 Link til dette innlegget Svart 26.April.2006 Vi ble anbefalt Lynol - ta Lynol på en klut gni godt på hele fenderlisten - skyll og la tørke. Lynol tørker ut så du må smøre på noe etterpå - bruker selv middel for gummi av samme type som man bruker på støtfangere med godt resultat. mvh fru Charente Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.April.2006 Link til dette innlegget Svart 26.April.2006 Bremsevæske eller aceton er sterke greier,men funker fint. Ikke bruk skokrem som en kamerat av meg gjorde. Det var et j....la kliss å få av fenderene etterpå-han er fremdeles ikke tilgitt ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.