fredde1972 Startet 23.April.2006 Link til dette innlegget Startet 23.April.2006 Hei, er det noen som kan hjelpe meg med å finne riktig metode for å lime et par rifter jeg har vært så uheldig å fått i en av mine stoler? Den er trekt med skai og har begynt å bli litt sprø. Riftene er ca. 3-4 cm lange og står å spriker pga. spennet fra skumgummien under. Jeg hadde også tenkt til å lakke setene etterpå, kan noen linke til et produkt jeg kan bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Dolfin Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Nå vet jeg ikke noe om hvordan setene dine ser ut, men det kunne ikke være et alternativ å trekke dem om da? Det ville i såfall kunne løse problemene både med rifter og farge (antar det er årsaken til at du ønsker å lakkere setene). Var innom en forhandler av tekstiler her i helga og kjøpte en liten bit skai. Rullen de hadde i butikken hadde en bredde på 135 cm og prisen var 54 kr pr løpemeter. Om jobben virker for komplisert vet jeg det finnes folk (møbelsnekkere etc.) som påtar seg slike oppdrag. Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 23.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Jeg har faktisk ca. 50 m2 med skai men det er bøtteseter med masse sømmer etc. og da koster det vel fort litt mye å trekke dem om?? Noen som kan estimere en pris på omtrekk av 2 stk. bøtteseter med pute? Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Jeg sitter faktisk med et lim beregnet for å lime skaiputer foran meg. Limet heter VLP og jeg har prøvd det for et par år siden på båtputene min og det holder ennå. Når det gjelder å lakkere båtputene så kan du se her og her. Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Kan ikke hjelpe deg i detalj, men dette er gjort før, dengang man reparerte ting som gikk istykker . Metoden er å lime skaien via en lapp/bot som presses inn i riften, slik at denne blir liggende på baksiden. hva slags lim du bør bruke vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Hei. Jeg kan også anbefale VLP limet. Har limt 4 - 5 cm lange rifter selv. Det var for et par år siden, og det holder fremdeles. Jeg strammet opp skai'en med tape slik at stykkene lå butt i but, og la bare en stripe med lim imellom! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
fredde1972 Svart 23.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Takk, takk da tar vi en tur på Clas og kjøper VLP. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.