Jump to content

Reparere rifter i skai sete?

fredde1972

Recommended Posts

Hei, er det noen som kan hjelpe meg med å finne riktig metode for å lime et par rifter jeg har vært så uheldig å fått i en av mine stoler? Den er trekt med skai og har begynt å bli litt sprø. Riftene er ca. 3-4 cm lange og står å spriker pga. spennet fra skumgummien under.

Jeg hadde også tenkt til å lakke setene etterpå, kan noen linke til et produkt jeg kan bruke?

Nå vet jeg ikke noe om hvordan setene dine ser ut, men det kunne ikke være et alternativ å trekke dem om da? Det ville i såfall kunne løse problemene både med rifter og farge (antar det er årsaken til at du ønsker å lakkere setene).

Var innom en forhandler av tekstiler her i helga og kjøpte en liten bit skai. Rullen de hadde i butikken hadde en bredde på 135 cm og prisen var 54 kr pr løpemeter. Om jobben virker for komplisert vet jeg det finnes folk (møbelsnekkere etc.) som påtar seg slike oppdrag.

Kan ikke hjelpe deg i detalj, men dette er gjort før, dengang man reparerte ting som gikk istykker :smiley: . Metoden er å lime skaien via en lapp/bot som presses inn i riften, slik at denne blir liggende på baksiden. hva slags lim du bør bruke vet jeg ikke.

Hei.

Jeg kan også anbefale VLP limet. Har limt 4 - 5 cm lange rifter selv. Det var for et par år siden, og det holder fremdeles. Jeg strammet opp skai'en med tape slik at stykkene lå butt i but, og la bare en stripe med lim imellom!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...