Jump to content

Kopper og kar..

soloraid

Recommended Posts

minner meg på ...

Hvor får man tak i ankerdramglass i messing?

Hos Båtmagasinet kanskje? Jeg fikk fire av disse fra dem når jeg tegnet abonnement. Med anker på naturligvis :headbang: .

Disse er forøvrig fortinnet innvendig. Er dette trygt å drikke sterke varer av? Har ikke turt å prøve ennå...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hvor får man tak i ankerdramglass i messing?

Hvis du må ha dem i messing, vet jeg ikke. Men jeg kjøpte 4 stk i rustfritt, av typen som stables i hverandre og oppbevares i skinnetui, hos en båtutstyrspusher. Det var noen år siden så jeg husker ikke hvem (gjetter på en Watskibutikk)

Forøvrig gjelder følgende regler ombord i Kornelia:

• Ingen ankere, border av tauverk, kompass eller lignende som dekor på noe som helst.
  • Melamin eller andre plastdeler brukes ikke for å innta føde. Kun glass, steingods, stål og tre. Unntaket er ved større antall deltagere på ankerdrammen. Det er begrenset hvor mange glass vi har plass til.
Problemet med knusing er sterkt overdrevet. De få gangene noe har knust har det skjedd i forbindelse med oppvasken. Vinglass med stett er leie sånn. De dyre skal få bli på land, og de billige knekker stetten av på bare du ser litt hardt på dem. Løsningen er en type vi fant som ikke har stett. De ser rett og slett ut som om noen har "glemt" å sette på stetten.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Rektangulære glass ville nok være litt ekle å drikke av i visse situasjoner,

men hva med denne "tutekoppen" i plast fra IKEA? Ypperlig i "storm og stille"

og i sene nattetimer? :eek::lol:

Den har stødige føtter og gode håndtak!

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 5 år senere...

Det meste kommer fra Kina, Pakistan og India. Noe produseres også i "billigland" i østeuropa. Merkevare..er i først rekke bare et merke på varen som en tar seg svært godt betalt for, men selvfølgelig kan kvalitet variere, fra dårlig til litt bedre og ok, men ikke fantastisk. Det er nok mer lokalproduserte produkter (tekstiler) i dag som kan ha en kvalitet som skiller seg ut. I Hellas har det f.eks etablert seg mange kinabutikker som selger de varer som en i noen tilfeller finner i her hjemme, men til 1/4 del av prisen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...