index Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 minner meg på ... Hvor får man tak i ankerdramglass i messing? Hos Båtmagasinet kanskje? Jeg fikk fire av disse fra dem når jeg tegnet abonnement. Med anker på naturligvis . Disse er forøvrig fortinnet innvendig. Er dette trygt å drikke sterke varer av? Har ikke turt å prøve ennå... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tuffff Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Disse er forøvrig fortinnet innvendig. Er dette trygt å drikke sterke varer av? Jada, det går fint, tror jeg............ Jeg har gjort det mange ganger mvh tufff Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Hvor får man tak i ankerdramglass i messing?Hvis du må ha dem i messing, vet jeg ikke. Men jeg kjøpte 4 stk i rustfritt, av typen som stables i hverandre og oppbevares i skinnetui, hos en båtutstyrspusher. Det var noen år siden så jeg husker ikke hvem (gjetter på en Watskibutikk) Forøvrig gjelder følgende regler ombord i Kornelia: Ingen ankere, border av tauverk, kompass eller lignende som dekor på noe som helst. Melamin eller andre plastdeler brukes ikke for å innta føde. Kun glass, steingods, stål og tre. Unntaket er ved større antall deltagere på ankerdrammen. Det er begrenset hvor mange glass vi har plass til. Problemet med knusing er sterkt overdrevet. De få gangene noe har knust har det skjedd i forbindelse med oppvasken. Vinglass med stett er leie sånn. De dyre skal få bli på land, og de billige knekker stetten av på bare du ser litt hardt på dem. Løsningen er en type vi fant som ikke har stett. De ser rett og slett ut som om noen har "glemt" å sette på stetten. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Krapyl Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 De derre vinglassene til Ikea, som du får kjøpt i sixpacks, er ganske bra. Riktignok har jeg knust noen, men ikke fler enn hjemme. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
UnnaMed Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Hvorfor er tallerkener runde i det hele tatt? Skapene og oppvaskkum er rektangulære, bordene er små - så hvorfor er ikke alle "båttallerkener" rektangulære? Har lurt litt på dette med rektangulære glass, de vil også ha en form som er fine å stable - men jeg tror du må være svært edru for å drikke av dem. Håkon Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Rektangulære glass ville nok være litt ekle å drikke av i visse situasjoner, men hva med denne "tutekoppen" i plast fra IKEA? Ypperlig i "storm og stille" og i sene nattetimer? Den har stødige føtter og gode håndtak! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hurum Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Hei. Et tips til alle båteiere. Tuperweare har plast boller m/lokk som man kan legge i sammen. Tar nesten ikke plass i hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Hei. Jeg har også en kone som er ivrig etter å shoppe til den nye båten vår som ankommer Norge i Juni. Vi har vært å kjøpt et slik service av hardplast. Det heter Service i melamin og har et dekorativt maritimt motiv på seg. Dette kjøpte hun hos Aktiv Marine AS som holder til på Åråsen i Lillestrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Pellegutten var hos Biltema og kjøpte uknuselige tallerkener og glass til meget hyggelig pris. Sitér dette innlegget Link to post
soloraid Svart 27.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Takker for alle tips. Kona har nå hatt en stor handlerunde, fant visst mye bra både på Living og noe på Nille. Selv var jeg innom på Biltema og kjøpte plastglass både til melk, øl og vin... Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 i følge expertene er man ikke beruset om man kan ligge stille på gulvet uten å holde seg fast men den dingsen kan forrykke denne definisjonen noe. Sitér dette innlegget Link to post
Yngvill Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Båtinteriør.no selger firkantede tallerkner. Så det var det tråden startet med her. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Hei Yngvill, og velkommen til BP. Foreslår du leser reglene for posting her, og spesielt det som handler om reklame. Med to innlegg så langt, hvor begge trekker frem Båtinteriør.no kan man fort få mistanke om at du ikke har studert disse grundig nok. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
hanto1 Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Mange bare "må" ha øl og vinglass i ekte glass. Det har noe med smaken å gjøre, det skal være skikkelige greier! En stor del av de samme folka drikker pappvin og Pokal øl uten å se ironien.. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Greit tips på butikk som bare selger båtinteriør. Stive priser dog...kan ikke være mange som kjøper et pledd til kr. 1.250,-?? Sitér dette innlegget Link to post
Yngvill Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Merkevarebutikk med en helt annen verden av kvalitet. og 1250,- for pledd er ikke dyrt. Vi snakker ikke om kid-pledd. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Det meste kommer fra Kina, Pakistan og India. Noe produseres også i "billigland" i østeuropa. Merkevare..er i først rekke bare et merke på varen som en tar seg svært godt betalt for, men selvfølgelig kan kvalitet variere, fra dårlig til litt bedre og ok, men ikke fantastisk. Det er nok mer lokalproduserte produkter (tekstiler) i dag som kan ha en kvalitet som skiller seg ut. I Hellas har det f.eks etablert seg mange kinabutikker som selger de varer som en i noen tilfeller finner i her hjemme, men til 1/4 del av prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.