slettet Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 (redigert) heldiggris! - likevel. skulle vel bli omtrent slik da: Brunvoll 50 start min siste SABB G10: Start SABB G10 for ikke å nevne: http://www.semidiesel.no/engines/wichmann/wichmann_a.htm http://www.semidiesel.no/ hm. oppstart av en liten wichman også gitt: Wichman start Redigert 26.April.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 nåja.., tvilsomt men takk for at du nettop bekreftet at definisjonen min er riktig.Hvis du runder 40 knop med skipet ditt, skal jeg bøye meg i støvet.. Inntil da: Takk for at du bekrefter min definisjon av padleårer. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
slettet Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 (redigert) well, vi kan snakke bølgehøyde først? den passerer greit 65,77 km/h i standardutførelse med standard mikkemusørepropell og 310 gamp. imdlertid koster det meg kun kr. 87.000 for en slik på 550 hk med alt inklusive hos Bergheim.no oslo eller Sverre Kahrs racing og litt over 94 000 for en på 775 hk så jeg er kke spesielt stresset av dine 74,08 km/h båten går dessverre finere og finere etterhvert som farten øker. er ikke mye påhenger du får for de prisene der. Redigert 26.April.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Jeg ser ikke annet en at kombattantene i 2takt/4takt krigen får gjøre opp? Den klassiske distansen Nøtterøy-Strömstad. Definert som hvor fartsgrensen slutter ved Mågerø til hvor fartsgrensen begynner ved Flatskär. 24 n.m. Rekorden er såvidt jeg vet 23 minutter. Båtplassenrace kanskje? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
slettet Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 (redigert) greit det men jeg er nå mest opptatt av driftsikkerhet til sjøs jeg da? det er en av grunnene til at jeg kjører en lat 7.4 mpi injection med 740nm dreiemoment og fornuftig drivfstofforbruk. "bulletproof" manøvrering under alle forhold og krefter i massevis når man trenger det. vet dere den egentlige årsaken til at amerikanske båter for (totakt) outboardere alltid har plass for 2 motorer? i følge us boat magazines er det i håp om at hverfall en av de går til man er hjemme. leste det i forb med at 4t motorene tok steget opp i den store klassen og beviste sin overlegne driftsikkerhet. det er ikke tull en gang. cruise i økonomifart 25 på litt over 3000 - det er plastbalja si det. og så lite støy, heh. Redigert 26.April.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 jeg er nå mest opptatt av driftsikkerhet til sjøs Jeg og. Derfor seiler jeg for det meste Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
slettet Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 bare jeg slipper å høre tau og liner som slår i alumaster er det helt greit det men det kan jo være kjekt å motorisere seg ut av uønskede situasjoner og da har man ikke samme farta i seilet opp mot vinden - eller vekk fra land vet du. du skulle sett (og hørt) da lynet slo ned 75m fra båten min.... snakk om stereoanlegg! Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Scruti: Det er meg forsåvidt revnende likegyldig hvor fort båten din teoretisk sett KAN gå... Du påstod i et tidligere innlegg at du kjørte fortere enn mine 40 knop og da regnet jeg forsåvidt med at den gikk fortere... Men nok om det. Foreløpig konklusjon: 2takt slår 4takt. (Ihvertfall hva fart angår... ) Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
`Laffen Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Scruti: Det er meg forsåvidt revnende likegyldig hvor fort båten din teoretisk sett KAN gå... Du påstod i et tidligere innlegg at du kjørte fortere enn mine 40 knop og da regnet jeg forsåvidt med at den gikk fortere... Men nok om det. Foreløpig konklusjon: 2takt slår 4takt. (Ihvertfall hva fart angår... ) ... nå er vel båtens fart et resultat av skrogform, skrue, kw og dreiemoment og fryktelig lite om det er 4 eller 2 takt.... men at en 2 takter takler høyere turtall enn en 4 takter (av samme størrelse) er jo ingen bombe... (mindre leamikk) men turtall sier ingenting om hvor fort båten går... har seilt 30knuter med 300rpm og 30knuter med 3600rpm... Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Så sant, så sant. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.