Jump to content

Prosjekt gis bort

Dalton

Recommended Posts

well, vi kan snakke bølgehøyde først?

den passerer greit 65,77 km/h i standardutførelse med standard mikkemusørepropell og 310 gamp.

imdlertid koster det meg kun kr. 87.000 for en slik på 550 hk med alt inklusive

Bilde

hos Bergheim.no oslo eller Sverre Kahrs racing

og litt over 94 000 for en på 775 hk så jeg er kke spesielt stresset av dine 74,08 km/h

båten går dessverre finere og finere etterhvert som farten øker.

er ikke mye påhenger du får for de prisene der.

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)

Jeg ser ikke annet en at kombattantene i 2takt/4takt krigen får gjøre opp?

Den klassiske distansen Nøtterøy-Strömstad.

Definert som hvor fartsgrensen slutter ved Mågerø til hvor fartsgrensen begynner ved Flatskär.

24 n.m.

Rekorden er såvidt jeg vet 23 minutter.

:crazy: Båtplassenrace kanskje?

Store Norske Kullseilingskompani.

greit det men jeg er nå mest opptatt av driftsikkerhet til sjøs jeg da?

det er en av grunnene til at jeg kjører en lat 7.4 mpi injection med 740nm dreiemoment og fornuftig drivfstofforbruk. "bulletproof" manøvrering under alle forhold og krefter i massevis når man trenger det.

vet dere den egentlige årsaken til at amerikanske båter for (totakt) outboardere alltid har plass for 2 motorer? i følge us boat magazines er det i håp om at hverfall en av de går til man er hjemme.

leste det i forb med at 4t motorene tok steget opp i den store klassen og beviste sin overlegne driftsikkerhet.

det er ikke tull en gang.

cruise i økonomifart 25 på litt over 3000 - det er plastbalja si det. og så lite støy, heh.

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)

bare jeg slipper å høre tau og liner som slår i alumaster er det helt greit det men det kan jo være kjekt å motorisere seg ut av uønskede situasjoner og da har man ikke samme farta i seilet opp mot vinden - eller vekk fra land vet du.

du skulle sett (og hørt) da lynet slo ned 75m fra båten min....

snakk om stereoanlegg!

Scruti: Det er meg forsåvidt revnende likegyldig hvor fort båten din teoretisk sett KAN gå... Du påstod i et tidligere innlegg at du kjørte fortere enn mine 40 knop og da regnet jeg forsåvidt med at den gikk fortere... Men nok om det. Foreløpig konklusjon: 2takt slår 4takt. :flag: (Ihvertfall hva fart angår... :rolleyes: )

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Scruti: Det er meg forsåvidt revnende likegyldig hvor fort båten din teoretisk sett KAN gå... Du påstod i et tidligere innlegg at du kjørte fortere enn mine 40 knop og da regnet jeg forsåvidt med at den gikk fortere... Men nok om det. Foreløpig konklusjon: 2takt slår 4takt. :flag: (Ihvertfall hva fart angår... :rolleyes: )

... nå er vel båtens fart et resultat av skrogform, skrue, kw og dreiemoment og fryktelig lite om det er 4 eller 2 takt.... men at en 2 takter takler høyere turtall enn en 4 takter (av samme størrelse) er jo ingen bombe... (mindre leamikk) men turtall sier ingenting om hvor fort båten går...

har seilt 30knuter med 300rpm og 30knuter med 3600rpm...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...