Jump to content

Rensing ruglete gåsoner på dekk (antiskli mønster)

Mouche

Recommended Posts

Skal starte på jobben med rensing av ruglene i kveld. Er det noen som har stalltipset? Klorin og høytrykkspyler??

Jeg har flere ganger oppnådd forbløffende resultater på antisklimønster med ufortynnet båtvask fra Jotun og litt bearbeiding med en levang. Dette kan anbefales. Lykke til...................

P.S. Husk! Skyll godt etterpå D.S.

• 2 uker senere...

Jeg polerer alltid det ruglete feltet på samme måte med Max Wax produkter som resten av båten. Så langt har aldri noen sklidd, så jeg lurer på at det er en myte at belegget blir så glatt? Spyler alltid av før jeg forlater båten etter helgen og dette holder seg blankt og fint halve sommeren.

Jeg har omtrent samme erfaring. Legger på voks på antisklia, men polerer det ikke. Hjelper mot skitt uten å bli glatt.

Nå ble jeg litt forvirret (ikke noe nytt i det!). Hva mener du med at du legger på voks, men polerer ikke? Voksen er jo veldig glatt, trodde til og med det var mening for å hindre skitt i å legge seg?

Autosol som nevnt av andre (Skipper_Worse) gir jo også en blankere og glattere flate enn før det legges på og voks blir vel glattest av alt?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 10 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...