Jump to content

Sandblåsing Kristiansand

hamami

Recommended Posts

Hei.

Har en 16 fots aluminiumsbåt som er under oppussing og skulle gjerne ha hatt denne sandblåst.

Tror selv dette er den beste løsningen etter det som jeg tror er mange år med maling oppå maling, og som derfor kan bli vanskelig å få vekk ved skraping/ pussing med maskin.

Så er det noen her inne som vet hvor en kan finne noen i Kristiansandsområde som påtar seg sånne jobber så blir jeg glad for det.

Ring Korrosjonsteknikk as i Oslo, tlf 22320036, og still samme spørsmålet. Er det noen i ditt område som har sandblåsingsutstyr, er det rart om ikke de vet om dem. :cheers:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Blir lett en grov overflate med sandblåsing, og du risikerer å ta spennet ut av platene. Ville anbefalt høytrykk-steam som vanligvis løsner det meste som sitter på aluminium. Dette har blant annet utleiecompagniet i Vågsbygd montert på spyleplassen. ca 100 bar og 150 grader

Mons

Mons

Du kan høre med Boss industri. ligger i Vågsbygd. vet ikke om de påtar seg slike jobber, men det går jo ann og høre.

Stikk oppom Boss Industrier og prat med noen av de som holder til med containeren ved venstre hjørnet av bygget når du kommer dit. De steller med sandblåsing til daglig, og tror de tar det meste der. Men som Mons sier er det ikke sikkert resultatet blir bra. men det kan de svare på.

Mvh

`MINA`

Du kan høre med Boss industri. ligger i Vågsbygd. vet ikke om de påtar seg slike jobber, men det går jo ann og høre.

Fikk sanblåst ramma til motorsykkelen der for et par år siden, de gjorde fint arbeid og var SVÆRT ok på pris, fikk den også grunnet med samme primer som de bruker i nordsjøen så rust har jeg ikke sett noe til etter

Takker så meget for alle svar!!! :flag:

Kansje steam er best, har jo ikke lyst å ende opp med en båt som ser ut som om den er laget av aluminiumspapir!!! :sailing:

Har prøvd høytrykkspyler da jeg har det selv men ikke rare greiene den tok, ikke engang med turbodysa.. :headbang:

Steam og hydrogenperoksyd brukte vi i fiskeindustrien til å rense alurammer som brislingen ble røkt på... men ikke prøv dette hjemme!!! :cool: , Kamerat gjorde det med toppen til bilen og den slutta aldri å irre!!! :diving:

Skal få lagt inn noen bilder etter jeg har demontert det meste fra skroget.

Skal nemlig lage dekk og litt anna i finer, så da kommer jeg nok til å trenge noen tips eller ti!! :rolleyes:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...