Skaaden Startet 25.April.2006 Del på Facebook Startet 25.April.2006 Jeg har noen seil liggende, som absolutt kunne sett litt penere ut. De har som følge av mange års bruk fått noen flekker på seg. Det er snakk om svarte, relativt store flekker. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få fjenet disse? mvh Skaaden Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Det enkleste middelet du får tak i er vell ship shape, men det går også ann å spørre din lokale seilmaker om de har noe vidundermiddel Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Klor tar det meste, pass bare på å skylle de veldig godt etter vask. Gjorde dette med mine i fjor og det gjorde underverker. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 25.April.2006 Del på Facebook Svart 25.April.2006 Klor tar det mesteKlor tar også enkelte tekstiler. :nono: Om det går eller går galt kommer an på hva slags materialer seilene er laget av. Klorin bryter ned bl.a. nylon og aramid (dvs materialer som kevlar). Det kan bli en svært kostbar vask. Sjekk først hva seilene er laget av, både seilduk og tråd i sømmer. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Ship-Shape er et klorholdig vaskemiddel til en alt for stiv pris. Prøv med NixWax for impregnerte tekstiler eller kanskje Bio-Tex. Fru Charente Sitér dette innlegget Link to post
Skaaden Svart 26.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2006 Takker for alle svar. Skal ta med seilene til min lokale forhandler og høre hva han foreslår. Takk igjen! mvh Skaaden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.