Daffy Startet 25.April.2006 Link til dette innlegget Startet 25.April.2006 Jeg lurer på å lage en t-kobling slik at jeg kan suge bensin fra to tanker samtidig. Må jeg da ha to like tanker eller kan jeg bruke f. eks en 30 liters tank + originaltanken på 24 liter? Vil den for eksempel stoppe å suge fra den største tanken når den minste går tom kanskje? Er det noe annet jeg må tenke på i forbindelse med dette? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Batdilla Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Litt ukvalifisert synsing fra min side: Du bør kanskje ha utjevningsforbindelse mellom tankene ellers er vel risikoen stor for at du går på en overraskelse når den første tanken er tom. Og evt. et vendekran opplegg for å kunne suge fra ene, andre, eller begge. Alt etter hvor avansert du vil ha det. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 25.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 Vil ha det minst mulig avansert Så OMC hadde en slik løsning tidligere, men det var selvfølgelig beregnet for to (og tre) originale tanker Der var det ingen vending så vidt jeg kan huske. Men det var jo egentlig en god ide bortsett fra at da må man vel legge opp mer fast opplegg... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Akult Svart 25.April.2006 Link til dette innlegget Svart 25.April.2006 (redigert) Å bruke flere tanker uten å legge opp til "valgmuligheter" bør du ikke gjøre. Det vil du nok angre på. Ligger tankene med forskjellig høyde - og det er snakk om "løftehøyde" er det også helt nødvendig. Ellers vil den ene tanken bli tom før den andre. Redigert 25.April.2006 av Akult (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mørebas 19 Svart 26.April.2006 Link til dette innlegget Svart 26.April.2006 Her ser du et heimelaga 2-tanksystem... Deler fåes kjøpt på bla TESS Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 26.April.2006 Link til dette innlegget Svart 26.April.2006 Den beste og mest elegante løsning oppnåes med en treveis ventil. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 26.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2006 Takk for gode tips :) Da vet jeg hva jeg har å gjøre etterhvert Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Froja Svart 25.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 Skal bygge det samme opplegget til min båt. Der jeg har 2 løse tanker. Ønsker å bruke en 3 veis ventil. Men er usikker på hvilken størrelse jeg må ha for å få nok igjennom til min Mariner 50 Hk 4 takt. 1.Er det noen som veit hvilken innvendig størrelse det er på orginal slangene ? 2.Kvaliteten på ustyret en bruker - Kan en bruke rørdeler til VVS eller bør en få tak i rustfritt, beregnet til maritin eller bensin ? Mvh Frode Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 25.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2008 mener det er 8mm. Lønner seg nok evnt å kjøpe syrefast hvis det finnes. Ser at jeg ikke har fulgt opp denne tråden. Skamme seg Jeg kjøpte en slik vender du får den hos Båtutstyrern forretningene link Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.