SF Startet 26.April.2006 Del på Facebook Startet 26.April.2006 Nå ryker det gamle pumpe toalettet ut (har ikke virket på flere år) til fordel for et porta potti. Opplegget er så dårlig at jeg ser ikke syn på å innstalere et nytt pumpe toalett (WC) og porta pottien fikk jeg og er helt nytt rett fra eska. Trenger tips på hvordan jeg enklest tetter de gamle gjennomføringene. 1) Plastre igjen med glassfiber og polyester er det spesielle ting jeg bør tenke på her 2) finnes det plugger som du kan skru på som erstatning for den gamle messing gjennomføringen 3) andre forslag?? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 26.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2006 Noen som har noen tips her? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Skipper Worse Svart 26.April.2006 Del på Facebook Svart 26.April.2006 Rørleggeren kan nok skaff deg en kappe som du skrur på gjennomføringen. Sammeprinsipp som vi bruker hjemme i huset, ikke? Det er bare om å gjøre å få det tett ... kombiner det med en plugg av tre eller isopor utenfra, festet med Sika el.l., så er du vel trygg. Enkleste løsningen jeg har sett var at stengeventilen var beholdt, og slangen i tillegg. I enden av slangen var det satt inn en lang treplugg festet med to slangeklemmer. Denne var så hengt opp slik at pluggen var over vannlinjehøyde. Det funket, det også. Bare fantasien setter grenser. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Avmønstret4 Svart 27.April.2006 Del på Facebook Svart 27.April.2006 Plast det igjen så er det borte for godt, og garantert tett. -Slip av all gelcoat og rubb opp overflaten på begge sider -Slip en skråkant på begge sider -Tørk godt med aceton -Hvis det ikke er 15-20 grader sett en arbeidslampe under (ikke for nærme) og heng en 40 w lyspære innv. over hullet og la stå en 1/2 time til det er tørt og varmt -Ta 2 -3 lag vevd glassfiberremse (35,- på biltema) og lag de litt større enn hullet -Fukt hullet på innsiden med polyester/akselrator og fukt ett og ett lag med duk på en plate etc for deretter å legge det over hullet innvendig og pass på å få ut all luft av duken -Når dette er gjort la det stå ca 1/2 time til det begynner å herde (bli litt hardt -Start deretter utvendig og klipp på forhånd ut sirkler av duken sånn at når nesten tykkelsen av båten er nådd skal de siste lagene dekke godt over hullet -Begynn så å dytt inn 2-3 lag mettet duketter hverandre og pass på å få ut all luft Neste lag begynner når de foregående begynner å sette seg -Rull godt over med aluminiumsrulle til slutt og la det stå og herde til dagen etter -Puss så over med slipemaskin slik at flaten blir glatt og jevn med resten av skroget -Deretter kan det primes med 2-komponent epoxyprimer Husk ikke sett lampene for nærme så det blir varmt, kun 20-30 grader Og bruk maske til formålet (gass) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 27.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2006 Takk for tilbakemelding, tenkte selv på noe tilsvarende men så for meg å begynne fra utsiden. Din løsning hørtes bedre ut. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.