Jump to content

Redningsselskapets rapport

SRA

Recommended Posts

Det står vel rimelig klart i rapporten at dette ikke er tatt med.... så at du ikke finner det er vel ikke unaturlig..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Men det ville vært interresant om man kunne få opp noen tall som sier noe om konsekvenser og kostnader av spilleavhengighet. Det transportøkonomisk institutt gjør er jo og "utvide excel-regnearket" og tar med samfunnsøkonomiske poster slik at man skal se en helhet. Da bør dette kunne beregnes på "andre siden" også. Det er neppe noen grunn til at beregning av kostnader ved spilleavhengighet, og hvor mange spilleavhengige redningsselskapets automatandel har produsert, skulle bli noe mindre nøyaktig enn Transportøkonomisk institutts rapport.

Dette burde gjøres, ikke for å sverte redningsselskapet, men jeg tror at dette trolig ville vise at det samfunnsøkonomisk mest lønnsomme ville være at spilleautomatene ble erstattet med bevilgninger fra staten. Og i tillegg kansje gi dem som sutrer over å måtte betale en hundrelapp i året for registrering av båten noe å tenke på.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...