Rastløs Startet 27.April.2006 Link til dette innlegget Startet 27.April.2006 Min Suzuki 90 hester skal kunne ha turtall på 5500. Det er ikke mulig å få den over 5000. Jeg regner med at jeg ved å kunne få motpren opp i max omdreininger endelig kommer over 30 knop. Nå er det ikke mulig å få den over 28-29 knop. ( uten at jeg har som mål å kjøre på max turtall hele sommeren) Hva kan jeg gjøre for å få til det ? Er dette propell avhengig ? ( det sitter original propell på nå) Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Du må ned i stigning på propellen. Normalt kan du regne ca. 200 o/min i turtallsendring pr. tomme opp eller ned i stigning ved ellers lik diameter. For din del ville jeg forsøkt og få lånt en propell med to tommer lavere stigning. Dette vil ikke automatisk bety høyere topphastighet - det er mange parametere som ligger til grunn for virkningsgrad, b.l.a slipp, skrogutforming, heising m.m. - Uansett er du i dag innenfor det turtall produsenten har satt som anbefalt for motoren din. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.