Grimsøy Taule Startet 27.April.2006 Link til dette innlegget Startet 27.April.2006 Hvordan skal jeg få montert dynastart på min FM 8-12hk - L2 motor når det ikke er kilespor til reim? Og er det noen som har en dynastart tilsalgs? Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Tror du bare kan legge remma rundt svinghjulet. ang dynastart ligger det noen på finn.no Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Det er ikke nødvendig med spor i svinghjulet for remmene. På svinghjulet får du meget stor anleggsflate og omslutningsvinkel. Dersom remmene skulle slure så vil det i såfall være på det lille hjulet. Maritim har dynastarter i sitt sortiment. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 (redigert) Bilde av min gamle FM som jeg hadde for noen år siden. Der var det plass til 2 kileremmer. Husk at du også må ha regulator og startrelé, hvis du kjøper ny dynastart! Det blir fort 3 "båtlapper" for et slikt anlegg.......... :o( Har motoren din brakett for oppheng av dynastarteren? ----------------------------------- Forresten, så kjører Importex AS Maskin-Marine en kampanje på dynamoer (også med JUSTERBAR REGULATOR!) og dynastartere på finn.no Redigert 28.April.2006 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Astor Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Det finnes en FM-doktor på Jeløya som har mye bruktdeler til salgs. Hvis dette kan være noe så si i fra. Skal da skaffe fram tlf-nummeret via en nabo. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
jorhei Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Du kan jo også ta kontakt med FM i Fredrikstad. De har sikkert dette. Er nok ikke veldig billig, men da får du alt du trenger av reimer og braketter osv. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Grimsøy Taule Svart 28.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Ja.. Doktorn på Jeløya hørs int. ut.. Sitér dette innlegget Link to post
Grimsøy Taule Svart 28.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Mener dere at jeg kan bruke vanlige kilereimer rett på svinghjulet? Vil ikke dette "slingre" fælt? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.April.2006 Link til dette innlegget Svart 30.April.2006 Jeg har vanlige kilereimer på min fm 8-12 og det fungerer så fint atte Har masse bilder om du er interressert. Har du forresten teleflex-system på propell-anlegget? Sitér dette innlegget Link to post
Grimsøy Taule Svart 30.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2006 Nei..Har ikke det.. Tenkte kun dynastart i første rekke.. Trenger ny sveiv også da.. Sitér dette innlegget Link to post
Grimsøy Taule Svart 30.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2006 Ja.. hvis du har bilder så er det fint.. forteller mer det vettu. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.April.2006 Link til dette innlegget Svart 30.April.2006 https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3291/P1010014.jpg Skrøt litt mye av bildene, men fant et i hvertfall. Man ser dynamoen til venstre, og dynastarteren til høyre Sitér dette innlegget Link to post
Grimsøy Taule Svart 30.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2006 Så bra ut det.. VELDIG lite brukt av Dynastart å få tak i.. 3 lapper for nytt anlegg syns jeg er litt møøøøe... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.