Marwin Startet 28.April.2006 Link til dette innlegget Startet 28.April.2006 Hansa 666 er på vei ut Trondheimsfjorden, på vei til Bergen med ny-ervervelsen... Han sier på telefonen at han mister detaljene i kartet når han bruker "tracking" i BlueChart... Noen som har et godt råd?? Marwin Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Bitteliten Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 tracking - er det at han lager et spor på gps en som tracker veien han tar? forsøk å slå av Declutter. Bare et råtips - eneste jeg kom på Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 (redigert) Vanskelig å være mellom-mann på et område jeg ikke kjenner :-) Hansa 666 spør om hva "Declutter" er... Marwin Redigert 28.April.2006 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
SveinHa Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Kunne det være en ide å sette Hansa666 i direkte kontakt med importør/forhandler av plotteren for å finne en kjapp løsning? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Marwin Svart 28.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Har nettopp gjordt DET, men det ser ikke ut til at han får hjelp (kartforhandler i Bergen...) Betalte nesten 3000,- for kartene... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 28.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 (redigert) I tillegg er det visstnok problemer med netCom sitt telefonsystem i dag. De nærmer seg nå Agdenes og sjøen går drivkvit Ser ut til at båten takler dette fint! Han har med svigerfar som navigatør (erfaren kar!) Redigert 28.April.2006 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
tuffff Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Slå av tracking-funksjonen! mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Declutter er en funksjon på en del Garmin plottere der man slår av og på detaljer i kartet. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 (redigert) Takker for alle svar. Info sendt videre. Da forlater jeg denne strengen og går over til å oppdatere om ferden videre på den opprinnelige... "ENDELIG klar for Trondheim- Bergen" Følg med i neste bolken Redigert 28.April.2006 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
rag Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 Jeg gjetter at han bruker kartene på en PC koplet til GPS. Garmin har lagt inn en sperre (alle kartdetaljer blir borte) for dette på Bluechart og City Select. Ragnar Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 (redigert) For å kunne komme med noen tilnærmet meningsfulle råd fra min side er det viktig å få opplysning om kartplottertype. Dersom det er slik at man forsøker å bruke ekstern GPS-sensor og programvaren til Garmin på PC kan forklaringen være så enkel at det ikke er batalt for /mottatt nøkkel for å låse opp aktuelt farvannsområde. Dette er en relativt velkjent problematikk som alltid må klarlegges før man legger ut på navigasjon. Nå er det mulig å få online support fra Garmin - forutsatt at produktene er registrert i Garmins database. Redigert 28.April.2006 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.