Frøken Fryd Startet 28.April.2006 Link til dette innlegget Startet 28.April.2006 Skal sveive i gang generatoren og lurer litt på hvilken type olje og frostvæske jeg kan bruke. I følge manualen må de være beregnet på aluminium, frostvæsken må være rustbeskyttende (anbefaller Zerex/Prestone), oljen er oppgitt som API spesifikasjon SE, SF eller SG, skal ikke være DS, SAE går vel på temperaturområde og da er vel 10w-40 godt nok. Skal skifte olje også, bør den kjøres varm først og skiftes deretter? Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 28.April.2006 Link til dette innlegget Svart 28.April.2006 (redigert) Bruker samme olje på Westerbeke som på motor, Felleskjøpet Super Turbo Pluss 15-40. Denne Bruker alltid å kjøre motoren varm før oljebytte, mye enklere og rasker å skifte oljen når den er varm. Kjøleveske har jeg aldri etterfyllt, men den er grønn av farge. Redigert 28.April.2006 av Chrian (see edit history) Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Frøken Fryd Svart 29.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2006 Joda, da var tank på plass, ny slange, omgjort til 220v/50Hz, kunstig sjøvann fra kranen satt på og jeg var klar for å starte vedunderet. Startmotoren gikk men det var det hele, etter litt feilsøking viste deg seg å ikke være rotor i fordeleren. Må nok google litt å finne reservedeler, noen som kan anbefalle andre reservedeler en bør ha? Tror jeg skaffer oljefilter, anode og rotoren, kansje noen plugger? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.