Jump to content

Volvo TAMD 41A som ryker når den er kald

eben

Recommended Posts

Jeg brukte glødespiraler i innsugningsmanifolden på mine 41A motorer MYE, dvs. jeg laget til en timer som startet gløding og holdt den på i ca 1 minutt eller vel så det etter motorstart og det hjalp litt på både startvillighet og røyk men det var ikke noen dramatisk bedring.

Ellers er der et par tips her og her...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Det som hjelper er og montere motorvarmer med sirkulasjonspumpe.jeg gjorde det på mine tamd 71B. Var som natt og dag. Koblet disse til en ring hytta varm. En SMS ca 30-40 minutter før ankomst i båten gjorde susen. Uansett temp ute så var og ble oppstartsrøyken nesten borte.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Det er det enkleste , men som Bergstad også beskriver er det også en god løsning , jeg hadde tidligere en 31 A samme som din motor men med 4 syl , jeg prøvde alt med den , ingen ting ble bedre før jeg kjøpte en sirkulasjonspumpe som jeg koblet på frostvæske kretsen mellom motoren å bereder , kolben i bereder virket som en motorvarmer , motoren holdt en temperatur på ca 35-40 grader etter noen timer med kolbe og sirkulasjonspumpe i drift , du kommer garantert til å merke stor forbedring ca 70% mindre røyk ved oppstart vil jeg tro.

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...