christina Svart 3.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2006 vi er på jakt etter en båt vi kan reise på ferie med, vi er en fam på fire. båten bør være 27,28 fot. vi har forelsket oss i løsningene og utseende som er i master 820 ,men vi får se hva det blir jeg håper og tror at vi skal få oss en grei båt for firehundre/firehundre og femti tusen som vi ikke behøver å gjøre, fikse absolutt allt med, men som er i grei stand..... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 3.Mai.2006 Del på Facebook Svart 3.Mai.2006 Ligger i harde forhandlinger om ny brukt båt. Lykkes det til alle parters tilfredshet så blir det dyp tenking for å lage annonse på Slagskibet. Jeg har litt motsatt problem,beskrivelsen er kanskje litt værre en egentlig tilstand de fleste ganger. Men så liker jeg ikke iltre telefoner fra angrende kjøpere heller. Kanskje eventuell annonse burde siles her ? Sitér dette innlegget Link to post
christina Svart 4.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 i dag var vi å så på en kjempefin båt, en master 770 twin cab.og den var ordentlig velholdt så nå ser det ut som det blir båt på oss!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 Å være selger er ikke alltid like enkelt. Det vil alltid skje ting med båten i løpet av eksempelvis et vinteropplag. Jeg erfarte nå ved salg av båt lekasje i lydpotta som skyldes at en blindplugg i messing hadde blitt tydelig skadet av saltvann i løpet av 6 sesonger. Det er ikke lett å forutse slike skader. Videre er det nok slik at vi har forskjellig kjørestil på båten. Jeg har vært nøye med å vente til temperaturen på motoren gradvis når 80 grader celsius før jeg gir fullt gasspådrag. Jeg har også vært nøye med å la båten gå 10 minutter på tomgang for å kjøle ned motoren før jeg stopper den. Dersom en ny kjølper gir full gass umiddelbart, og har fullt gasspådrag inntil stopp av motor, kan dette stresse motoren ganske mye og gi nye problemer. Når det gjelder en rekke detaljer som vedlikehold og rengjøring av septiktank har nok selgere svært stor variasjon i praksis. Jeg har vært nøye med å demontere tankmåleren i septiktanken og fjerne all urinstein. Sitér dette innlegget Link to post
Arnt Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 En kar fra Stavanger kjøpte den forrige båten min usett i fjor. Dette var jeg veldig skeptisk til siden bilder "juger". Det ble tatt mange bilder hvor de ble forklart veldig nøye pr.tlf. Når kjøperen fikk båten transportet hjem og inspisert den selv ringte han for å fortelle at båten så bedre ut enn forventet.. Jeg må si jeg ble veldig lettet. Jeg var livredd for at han skulle klage og forlange kjøpet hevet med all den jobben det ville ha vært. arnt I. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 Jeg var livredd for at han skulle klage og forlange kjøpet hevetI et slikt tilfelle ville jeg vært nøye med å få med i kontrakten at kjøper etter eget ønske har valgt å ikke inspisere båten. En eventuell heving av kjøpet på grunn av overraskelser ville jeg derfor ikke godtatt hvis feilen ville blitt oppdaget ved en besiktigelse. Selvfølgelig gitt at bildene og beskrivelsen av båten er korrekt. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Arnt Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 Jeg fikk med i kontrakten at han kjøpte båten usett. Men jeg ville allikevel ikke likt å få klage å bli kalt useriøs selger. Arnt I. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 Jeg løfter denne tråden igjen med følgende historie: Forrige helg hadde jeg en avtale med en selger av en sjark i Bergens-traktene. Jeg bor selv rett utenfor Oslo, og måtte selvsagt booke meg både hotell og ta en fridag fra jobben for å få sett på båten i dagslys. På vei til Bergen ringer jeg selgeren for å avtale klokkeslett for visningen dagen etter. Han sier da at båten er solgt, og avfeier mine spørsmål med "sånn er livet", og at vi ikke hadde noen bindende avtale... Jeg blir naturligvis jævlig forbannet, men det hjelper jo som kjent ikke. Det ble en helg i Bergen med sol, god mat, fløybanen, og akvariet, men ingen båt... Denne uken har jeg gitt bud på denne flotte sjarken, men selgeren fikk seg båtplass i nærheten av Stavanger, og ombestemte seg....SUKK!! Nå er jeg nesten desperat i min jakt på en fin sjark mellom 24 - 30 fot, så hvis det er noen som vet om en fin sjark med Sabb motor, så SKRIIIIK ut!!!! Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Espen C Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 Dem er det mange av deverre jeg trodde jeg hadde kjøpt en båt tidligere i sommer, jeg hadde gitt et bud på en båt og fått div.mail om at det var ok jeg setter da i gang med og lete etter transport av denne båten og går i banken for lån av penger men når jeg kontakter han etter et par dager så får jeg svar om at båten er solgt til en annen sånt kan man bli fo"#%&/. En annen ting også er at mange unlater og skrive i anonsene at båten ser ut som et he&%¤#" det ligger blant annen en snekke her på BP til salgs som vi dro og så på for noen dager siden snakk om bomtur. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 det ligger blant annen en snekke her på BP til salgs som vi dro og så på for noen dager siden snakk om bomtur.Vet ikke om alle er klar over det, men man kan kommentere på annonsene på samme måte som man svarer på innlegg her på forumet.Og når jeg først er inne på det, annonsene kan redigeres uten tidsbegrensning. Man kan også selv merke annonsen som solgt eller evnt. slette den. Håper alle annonsører følger opp dette. Oppdager man annonser som ikke lenger er aktuelle kan man benytte "Klag på annonsen" funksjonen. (Denne meldingen går til oss, ikke annonsøren.) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.