Jump to content

Norsk fenderlist på bayliner 2858

skinni

Recommended Posts

Hei folkens! Har en bayliner 28 fot 96 mod. Denne båten har fenderlist i aluminium. Fenderlisten er festet med gjennomgangs bolter med ca 5 cm mellom hver bolt. Det har seg slik at øvre og nedre del av skroget henger sammen med disse boltene. Har fått vann lekkasje inn under fenderlisten flere plasser. Har prøvd å tette med sikaflex men det kommer stadig inn vann. Kan ikke ta av list fordi skroget er festet sammen her. Har begynt å tenke på å sette på en solid norsk fenderlist utenpå den gamle! Er det noen som har gjort dette på tilsvarende båt? Den gamle listen er det ikke noen skikkelig kant å feste til. Har god tro på at det da vil bli tett med ny list og mye tetningsstoff. Husker å ha sett en bayliner på nettet en gang med norsk fenderlist.

• 3 år senere...
  • 1 år senere...

Ja,har gjort dette før,men har benyttet nye orginale alulister med gummi innlegg På 3 stk Baylinere.

Men har også montert massiv gummilist med list som dekker skruer,der tettet jeg de gamle naglehullene med Tec 7 og nye nagler,deretter borret jeg nye hull hjennom ny list/skrog og skrudde list fast med 5mm skruer etter å ha strøytet Tec 7 i hullene.

Dette ble forøvrig godkjent av if......

Om du ikke er blekksprut er det greit og være min 2 personer...

Bla Marex 2300 har samme skrogløsning,men denne har nokså bred list.. Regner med at Pharmaplast kan hjelpe deg med rett list til din båt

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Frøken Fryd.

Du må først ta ut gummilista som ligg i midten på fenderlista.Da ser du skruene som fester fenderlista.Disse er gjennomgående og binder sammen fenderlist/skrog/overbygg.Disse må du skrue ut- er mutter på innsiden. Kan være vanskelig og komme til enkelte plasser og holde mutterene med nøkkel på innsiden. Noen plasser kan lista være festet med popnagler i stedet for skrue og mutter.

Disse må du da slipe hodene av på (på utsiden).

Når du har gjort dette er de bare og ta av fenderlista. Se hvor listene er skjøtt sammen.Fenderlista går rundt baugen og et godt stykke bakover på hver side.

Jeg hadde lekasje under fenderlista.

Gikk fram som ovenfor. Brukte Tec7 Clear (fargeløs) som tetningsmiddel, satte inn nye skruer og brukte ponagler der det var vanskelig og komme til på innsiden.

Brukte Tec 7 både i nye og gamle hull og under hele lista.

Ble helt tett og fint.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...