Jump to content

Lekasje i fødepumpe til Ford 2712 E

z1467be

Recommended Posts

Skulle gå over drivstofftilførselen etter å ha montert på en ny vannutskiller på en Ford 2712 E og fikk meg en overraskelse da jeg så at det var full lekasje rundt dekslet til fødepumpen (membrantype). Etter å ha rengjort pumpen skulle jeg til slutt skru på dekslet da jeg oppdaget at gjengene var trukket over på senterskruen som holder dekslet på plass. Bedre ble det ikke når det viste seg at gjengene var gåen i godset i pumpehuset. Fortvilelsen er nå maksimal. :headbang:

Har noe av dere maskinkyndige noen ide om det går an å få tak i en ny fødepumpe til denne motoren, eller om det er mulig å reparere noe slikt. Jeg har vært inne på ideen om det er mulig å bypasse den mekaniske fødepumpen og sette på en elektrisk. Er dette mulig? Motoren står såpass høyt i forhold til drivstofftankene at det må en eller annen fødemekanisme til for å få tilførsel av diesel.

Noen ideer ?

Deler til disse motorene er såpass lave at jeg ville satset på å bare skifte den ut med samme type som er der. Du oppgir ikke hvor i landet du bor, men siden en forhandler fra Bergen er oppgitt her, prøver jeg en i Stavangerområdet: Euro marine, ved Runar Svendsen tlf. 51563604 mob. 92449483. Han har masse deler på lager og det han ikke har skaffer han i løpet av noen dager.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...