Jump to content

BMC Commander 50hk, støyer de unormalt mye?


enter4u

Recommended Posts

Den bråker noe jævlig.

De er nok ikke kjent for å være rolige, nei.... men de sviver lenge og det pleier å være lite trøbbel med de.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hva med støyisolering av motorrommet? Tetthet i alle plateoverganger mellom motorkasse/dørk?

 

XD3P

Å det er så godt isolert så. 4 cm matter overalt. Og uten motordekselet så høres den helt jævlig ut.

SveinHA: Hører at den mindre utgaven, Kaptein ikke er så bra. Og ser også at folk med BMC Commander opererer med så forskjellig hk-antall. Jeg har hørt at den har 50. Men folk sier alt fra 49-55. Hva er riktig?

Link to post
Share on other sites

de fleste 4 syl diesler - regner med at det er en av de - bråker fælt.

høres ut som et steinknuseri - særlig om de er direktinnsprøytet uten forkammer. (bukh 2 syl og)

 

denne lille 400 kg dieselen med forkammer derimot,......

tar Stillehavet på en tank på halv fart og uten å støye særlig mye.

rart hva de gutta der kunne få til.

max turtall 1900 o/min og vribar propell, det hjelper.

 

http://www.xsw.com/boojum/Sabb30/index.html

Bilde

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Vurderte selv å kanskje ha en 1.8 50hk bmc motor med hurth gir i min sollux 24ac. Er det virkelig så mye bråk på den motoren at det blir helt ulevelig? er det noen video klipp eller lydklipp på den motoren en plass på nettet og div mål og data?

Hadde en BMC 1.8 i tresnekka, støynivået var ok, vi trengte ikke heve stemmen så mye når vi gasset på, men det var mye isolasjonsplater, to lag, både skumgummiplater med folie og sånne bølgete tunge. Når sant skal sies så er vel ikke jeg rette mannen til å anbefale en slik motorisering, de er rett som det er til salgs på finn for en svært rimelig penge, og det er det grunn til!! Hadde masse problemer med min, og til slutt ble den byttet ut med en splitter ny Lomatec. 1.8 literen er en motor som har sittet i blandt annet Leyland Sherpa, et typisk iskrembil i England, disse står nok mest sannsynlig veldig mye stille og er ikke avhengig av så fryktelig god motor! Jeg ville nok sett etter en perkins 4.108 i stedet, eller nyere firesylindrede maskiner!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...