Jump to content

Hjemmesiden er oppdatert - Windy7800.com

borre16610

Recommended Posts

Den 11600 du har bilde av der - er det skroget samme som å 38 Grand Sport - og senere 40 Bora og nå 42 Bora? Tanken slo meg når jeg så at bredden er den samme på alle 4 båtene - 3,48 meter. Et smalt skrog til å være så langt

Nydelig båt du har - jeg begynner å få en eller annen farlig tanke i hodet om å ha en 7500 som week end båt - men får vel slå det fra meg - det får holde med 1 båt :yesnod:

Jeg ser at u har byttet motor og at du måtte flytte et skott 40 sm. Påvirket det innredningen under dekk?

Jeg spurte Jan Herman Linge for noen år siden hvilken av båtene han hadde tegnet som han var mest fornøyd med. Kan du gjette hva han svarte? Ja, helt riktig; Windy 7800. Forholdet mellom båtens lengde og bredde gjør den til en topp sjøbåt, pen er den også! :flag:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hei Takk for det.

Linge er nok fornøyd med jobben, jeg og såklart:) Men etter mine oppgifter er det Windy 22 DC og Motortorpedobåtklassen Nasty som blir nevnt i den sammenhengen.

Motoren er nå på plass, litt tilkoblinger og en motorkasse inne i sittebenken står igjen.

Spent på sjøsetting, ikke minst vannlinje. Har ca en tomme å gå på uten å flytte vannlinjen.

En venn har satt D4 210 i samme båten, han har i tillegg ikke vekten fra dregg og winch i baugen ( 50kg i baugen har mye å si) Denne ble litt tung i hekken, men veier vel i hvert fall 100 kg mer.

Går 35 knop med denne motoren.

Når det gjelder fart er håpet over 40 knop. Prøver først med 26" propeller.

Om det ikke går fort nok, blir det ECM fra ES 320 som er samme motor og 28"...

Kvalifisert tipping mottas med takk:)

38 Grand sport og 11600 er samme båt, tror nok dette skroget er ganske likt både 35 37 og 40 42.

Skulle gjerne hatt en slik, ser for meg en oppgradering med 2x D6 350, Blå sunbrella ute, nytt tidsriktig dashboard med stål/ karbon og stor plotter. Og hva med å forlenge badeplattformen med halvannen meter?

• 12 år senere...
Mouche skrev On 1.5.2006 at 18.54:

Jeg spurte Jan Herman Linge for noen år siden hvilken av båtene han hadde tegnet som han var mest fornøyd med. Kan du gjette hva han svarte? Ja, helt riktig; Windy 7800. Forholdet mellom båtens lengde og bredde gjør den til en topp sjøbåt, pen er den også! :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...