borre16610 Startet 1.Mai.2006 Del på Facebook Startet 1.Mai.2006 Hei. Min hjemmeside for båtnerder med interesse for Windy er nå oppdatert, etter altfor lang tid. Nye bilder av prosjekt motorbytte, andre windybåter og noen fine sommerbilder under " utvendige bilder" http://www.windy7800.com Mvh Børre Gleder meg til sommer... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Mai.2006 Del på Facebook Svart 1.Mai.2006 Det er en egen avdeling for hjemmesider i Eksterne linker. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Mai.2006 Del på Facebook Svart 1.Mai.2006 Den 11600 du har bilde av der - er det skroget samme som å 38 Grand Sport - og senere 40 Bora og nå 42 Bora? Tanken slo meg når jeg så at bredden er den samme på alle 4 båtene - 3,48 meter. Et smalt skrog til å være så langt Nydelig båt du har - jeg begynner å få en eller annen farlig tanke i hodet om å ha en 7500 som week end båt - men får vel slå det fra meg - det får holde med 1 båt Jeg ser at u har byttet motor og at du måtte flytte et skott 40 sm. Påvirket det innredningen under dekk? Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 1.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2006 Hei. Den forlengede motorkassen kommer under sittebenken, så det går fint. Dog mindre stueplass... Børre Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Mai.2006 Del på Facebook Svart 1.Mai.2006 Har du fått testet båten på vannet? Kunne være interessant å høre hvordan den er med tyngre og kraftigere diesel motor. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Mai.2006 Del på Facebook Svart 1.Mai.2006 Jeg spurte Jan Herman Linge for noen år siden hvilken av båtene han hadde tegnet som han var mest fornøyd med. Kan du gjette hva han svarte? Ja, helt riktig; Windy 7800. Forholdet mellom båtens lengde og bredde gjør den til en topp sjøbåt, pen er den også! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
borre16610 Svart 2.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Hei Takk for det. Linge er nok fornøyd med jobben, jeg og såklart:) Men etter mine oppgifter er det Windy 22 DC og Motortorpedobåtklassen Nasty som blir nevnt i den sammenhengen. Motoren er nå på plass, litt tilkoblinger og en motorkasse inne i sittebenken står igjen. Spent på sjøsetting, ikke minst vannlinje. Har ca en tomme å gå på uten å flytte vannlinjen. En venn har satt D4 210 i samme båten, han har i tillegg ikke vekten fra dregg og winch i baugen ( 50kg i baugen har mye å si) Denne ble litt tung i hekken, men veier vel i hvert fall 100 kg mer. Går 35 knop med denne motoren. Når det gjelder fart er håpet over 40 knop. Prøver først med 26" propeller. Om det ikke går fort nok, blir det ECM fra ES 320 som er samme motor og 28"... Kvalifisert tipping mottas med takk:) 38 Grand sport og 11600 er samme båt, tror nok dette skroget er ganske likt både 35 37 og 40 42. Skulle gjerne hatt en slik, ser for meg en oppgradering med 2x D6 350, Blå sunbrella ute, nytt tidsriktig dashboard med stål/ karbon og stor plotter. Og hva med å forlenge badeplattformen med halvannen meter? Sitér dette innlegget Link to post
Vigør Svart 3.Juli.2018 Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 Mouche skrev On 1.5.2006 at 18.54: Jeg spurte Jan Herman Linge for noen år siden hvilken av båtene han hadde tegnet som han var mest fornøyd med. Kan du gjette hva han svarte? Ja, helt riktig; Windy 7800. Forholdet mellom båtens lengde og bredde gjør den til en topp sjøbåt, pen er den også! Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 Hei, Takk, jeg er nå tilbake på W7800 nr2, og koser med veldig:) Windy ineteresserte kan sjekke ut Windy Owners Club på face. Treff ved Slemmestad 18. August Børre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.