Jump to content

Kan noen gi meg et hint om båtpris ?

amykle

Recommended Posts

Vurderer å selge båten min, men jeg har ingen formening om hva verdien på den kan være.

Båten er en 24"halvdekker bygget i 1967. Motoren er en FM 12-16 fra 1978.

Båten har gjennom de to siste årene blitt fullstendig nedslipt utvendig og delvis innvendig (Owatrol 1+2). Motoren er gjennomgått og fått frest ventilseter, skiftet stempelringer, alt av pakninger/tettninger, eksosmanifold +++

Det følger med storseil og fokk i meget god stand, kalesjen har sett sine beste dager.

Jeg burde vel kansje legge ut dette som en salgsannonse, men jeg er igrunnen ute etter kommentarer på sånn cirka hvor i pris denne båten burde havne.

Har studert en del salgsannonser men jeg synest prisene varierer i så stor grad at de ikke sier meg så mye. Noen gamle trebåter selges til spottpriser, og andre annonseres til fantasipriser som er så høye at det hørest helt utrolig ut at noen er villige til å betale.

Blir litt trist å kvitte seg med den da, den vekker mye oppsikt på grunn av utseende/design, men jeg håper at noen kan gi meg noen hint om hva jeg kan forvente å få for den før jeg endelig bestemmer meg for å legge den ut for salg. :smiley:

Bilde

Jeg ville trålet finn.no og baatnett.no eller lignende steder for å finne lignende båter. Se også etter hvor lenge lignende båter har vært til salgs. Om en båt er til salgs i mange måneder er det gjerne en indikasjon på at prisen er for høy. På baatnett.no stor ikke annonsedatoen men et ref.nr. Dette er nå kommet opp i 14700. Jeg solgte en båt der for ca. 2.5år siden og mener å huske at ref.nr da var ca 9600. Det gir i alle fall en indikasjon på hvor gammel annonsen er.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...