olle62 Startet 6.Mai.2006 Del på Facebook Startet 6.Mai.2006 Noen som kan si meg formelen for tverrsnitt på en ledning ? Skal koble til en gps og der vel ikke lurt å bruke hverken for tykk eller tynn ledning. Det er oppgitt at GPS trenger 1A sikring Ole Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 Klikk her, Baatplassen sin egen kalkulator . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Herman Svart 8.Mai.2006 Del på Facebook Svart 8.Mai.2006 For så små strømmer trenger du bare sytrådtynne kabler. Men i praksis bruker du ikke noe tynnere enn 1,5 mm2 i båten. Du må ta høyde for at du får litt oksidering i kabelen, du har tap i koblinger osv. Selv har jeg ført 2,5 mm2 bort til en koblingsskinne, og så tar jeg ut strøm til alle instrumentene fra den. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
LALUNA II Svart 8.Mai.2006 Del på Facebook Svart 8.Mai.2006 her finner dere en converterer for MANGE enheter http://www.jennessent.com/unit_conv/Manual...stallation1.htm Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Morty Svart 9.Mai.2006 Del på Facebook Svart 9.Mai.2006 Noen som kan si meg formelen for tverrsnitt på en ledning ? Skal koble til en gps og der vel ikke lurt å bruke hverken for tykk eller tynn ledning. Det er oppgitt at GPS trenger 1A sikring Ole Du beregner tverrsnittet A ut fra diameter D, eller Radius (D= 2R) A = 3,14 *R*R (Eller R i annen potens, men fikker ikke tegnet her) Eksempel: Du måler en kabel til Diameter 1,8 mm Radiusen er da 0,9 Tverrsnittet er da 3,14 *0,9*0,9 = 2,5 mm2 Morty Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
stko Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 QUOTE(gaarden22 @ 06.05.06 18:39) Noen som kan si meg formelen for tverrsnitt på en ledning ? Skal koble til en gps og der vel ikke lurt å bruke hverken for tykk eller tynn ledning. Det er oppgitt at GPS trenger 1A sikring Ole Morty! Her mener selvfølgelig Ole formelen iht strømstyrken, ikke din matematiske formel for areal!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.