hev Startet 6.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2006 Denne beholdaren på min Yamaha påhengs har nok sett sine beste dagar . Kva er dette og kva for funksjon har denne? kva vil skje om det går hol? Er det enkelt å skifte denne sjølv? Ser ut som den er festa med to boltar.... Kva kan være grunnen til at berre denne rustar, finnest ikkje rust andre plassar som eg kan sjå... Sitér dette innlegget Hjemmeside på WEB og på facebook. Arbeidssted er Florø Radio. Link to post
jensemann2 Svart 6.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2006 Det der er ikke noen beholder, men motoren til Powertrimmen din... Den kan godt være helt fin inni selv om den ser litt jævlig ut utenpå... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 6.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2006 Det er motoren til powertrim som ligger der. sannsynligvis er det berre et beskyttelsedeksel som ligger der, og burde byttes, så ikke selve elmotoren får saltvann på seg. Får du opp skruene kan det byttes. Det ruster fordi materialvalget er helt feil. Om motoren hadde vært av nyere dato, hadde dette vært en reklamasjon. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 6.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2006 Og grunnen til at den ruster, og ikke det andre er at det andre er aluminium, mens trim-motoren er av står:) Sitér dette innlegget Link to post
hev Svart 6.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2006 ok, takk for superraske svar Var litt redd for at det skulle være olje under trykk eller noko slikt inni der, og at ein plutselig kunne risikere at spruten stod... Men då var det ikkje så gale likevel... Sitér dette innlegget Hjemmeside på WEB og på facebook. Arbeidssted er Florø Radio. Link to post
hev Svart 8.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2006 Men då var det ikkje så gale likevel... Vel, var litt rask der... iflg. den lokale yamaha-reparatøren så er det visst ikkje mulig å få berre den koppen som er rusta. Dette er ein integrert del av power-trimmotoren, så heile motoren må skiftast og då blir det plutselig dyrt likevel... Motoren fungerer heilt fint den, så er litt for gale at ein må skifte alt berre pga. ein del utvendig rust.... Sitér dette innlegget Hjemmeside på WEB og på facebook. Arbeidssted er Florø Radio. Link to post
Arvid_A Svart 8.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2006 Motoren fungerer heilt fint den, så er litt for gale at ein må skifte alt berre pga. ein del utvendig rust....Ta en telefon til Ravns Garage: http://www.ravns-garage.com/#Foruten at de er svært serviceinnstilte, har de mye bruktdeler til forskjellige typer motorer! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 8.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2006 Du må nok regne med å pensjonere den pumpen i løpet av nærmeste fremtid! Kan også anbefale Ravns Garage. Jeg kjøpte ny pumpe der i forrige uke, og har ingenting å utsette på de. Ellers kan du prøve maskin-marine og se om de kan skaffe delen du trenger. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
hev Svart 8.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2006 ok, takk for tips. Eg får vurdere litt fram og tilbake... ser ut som ein må av med heile motoren for å kome til boltane på baksida av powertrim-motorhuset. Så då blir det litt mykje skruing for ein amatør Så det spørs om eg berre får levere den inn og få proffane til å ta over, det var snakk om vel 4000 for motoren og 3-5 timar arbeid.... Det er vel sannsynlig at den powertrim-motoren har sett sine beste dagar og må skiftast om ikkje alt for lenge uansett ja.... Sitér dette innlegget Hjemmeside på WEB og på facebook. Arbeidssted er Florø Radio. Link to post
o.b.lix Svart 8.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2006 (redigert) Vel, var litt rask der... iflg. den lokale yamaha-reparatøren så er det visst ikkje mulig å få berre den koppen som er rusta. Dette er ein integrert del av power-trimmotoren, så heile motoren må skiftast og då blir det plutselig dyrt likevel... Klart han sier dette. Klart du må skifte et deksel betyr at hele powertrimeneheten må skiftes. Omtrent som når jeg hadde "slapp" oljetrykk på en opel, og man måtte bytte hele oljepumpa, fikk ikke reperasjonssats, sa forhandler. Kostet 3.500,- + moms. Biltema hadde overhalingssats til 299,- inkl moms. Og det virket som bare det. Svindel kalles slikt, mener nå jeg. Enten det er skrOpel eller Yamablæ Pikk vekk løs rust, og smør på CantRust eller annen rustforvandler. Du er ute ette å hindre dritten i å ruste mer ikke sant. Den er da tett enda, og ved å overflatebehandle dette kan du nok forlenge levetiden en god del. Blir biltema-pris av det... Redigert 8.Mai.2006 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tøff-tøff Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 hvordan ¨kommuniserer¨ powertrim motoren med resten av powertrim/tilt adapteren? går jo kun ledninger opp til båtmotoren, ingen ledninger til trim/timt sylindrene. har sett på bilder at det er en dings som stikker ut på undersiden, er det bare den som skal trffe et slags spor eller? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 El motoren er koblet til/driver en hydraulisk pumpe. Når pumpa går blir det trykk. Det trykket driver sylindrene som tilter motoren. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
bthovda Svart 14.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2016 Gammel tråd, men kanskje det er andre som sliter med det samme nå. Jeg byttet tilt motor på min 30hk 1998 Yamaha. Bestilte deler på Ebay. ikke dyrt. Instruksjoner: Replace power trim tilt motor 1998 yamaha 30 hp 4 stroke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.