Per Startet 19.September.2002 Link til dette innlegget Startet 19.September.2002 Driver med planlegging av nytt kalesjesystem. Vanlig duk er uaktuelt, ei heller HH typen. Har nesten bestemt meg for OB Wiik utgaven. Men har noen prøvd Tyvek duk som kalesje? http://www.tyvek.com/na/covers/english/ Mener at Jens Sagen leverte duken engang fra rull og i noen forskjellige tykkelser/ kvaliteter. Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 20.September.2002 Link til dette innlegget Svart 20.September.2002 Jeg har et biltrekk laget av Tyvek. Fordelen er at det er veldig slitesterkt. Ulempen er at det er tynt og ekstremt lett, så det flagrer veldig lett i vinden. Jeg vil tro dette vil bli et stort problem for en kalesje også. Sjekk hvor tykt Tyvek-stoff du kan få tak i og sammenlign med polyester, Sunbrella etc. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 22.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2004 til samenligning: Jeg kontaktet en levrandør av Tyvek i fjor fordi jeg hadde tenkt til å lage båthus av den tykkeste kvaliteten, men fikk svar pr mail at de ikke ville anbefale å lage noe sånt av dette "stoffet pga at det kom til å ryke som følge blafringen i vinden. Når jeg tenker på det, stemmer det nok godt med min erfaring med Tyvek vinsperre som vi bruker på hus, etter ganske kort tid med en bit som ikke er skikkelig festet, blir duken en salgs tovete og myk klut..... Synd egentlig med tanke på de ellers så overlegene egenskapene Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.