Jump to content

Volvo og sjøvannsfilter

Cato

Recommended Posts

• 4 år senere...

Eller rettere sagt dette er det nye sjøvannsfilterlokket til det orginale filterhuset på D-motorene, jeg har selv byttet det ut slik bildet viser. Nok ett tragisk eksempel på at volvo ikke tar ansvar og oppgraderer svake løsninger på sin kappen noe det finnes utallige eksempler på. I frykt for havari lå jeg noe motvillig de ca 1300,- på disken for dette lokket av egen lomme, burde ikke være slik på ett nytt produkt til flere 100-tusener :headbang:

Dette kan jeg ikke svare på, men gulliksen i Ålesund har nettbasert priskatalog, så du burde finne de nødvendige deler der. Uansett tviler jeg på at dette filteret vil passe rett på din motor da dette vel var ett nytt filter som kom på D-motorene, det er jo også nokså stort.

I mitt tilfelle var det ikke tema å skifte hele filterhuset da volvo har vært smart og sikkert selger i bøtter og spann av dette "oppgraderingsettet" som innholder lokk, pakninger og monteringsett (tvinger).

Har du noe forslag til et skikkelig filter som ville passe KAD 32 Bitteliten??

Eller er det kansje noen av dere andre som allerede har byttet?

Problemet var i utgangspunktet, at jeg sleit med å få lokket tett på den ene motoren.

Etter at jeg byttet om lokkene på motorene og smørte inn gjengene med syrefri vaselin er det blitt tett..

Jeg kvier meg likevell litt for å skru opp lokkene hver gang filterne skal ispiseres. Hadde vært fint å bare kikket gjenom et glasslokk......Som dere ser er det god plass :smiley:

jpg_motor_sjoevannsfilter_mini.jpg

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...