Jump to content

Kjøp av brukt Mørebass 7200

KJUP

Recommended Posts

Jeg har tenkt å kjøpe en brukt Mørebas 7200. Noen som vet litt om denne, og hvor jeg eventuelt kan finne litt info. Har søkt rundtomkring, men finner lite.

Trenger også litt info om hva som er en grei pris på en 81-modell, defekt tilt på motor, og "stygg" innvendig pga. lite vedlikehold. Mangler seter og alt i "lugar". Ser ut som en halvfabrikat som aldri ble ferdig. Men den har muligheter for "selvfiks". Hva en en fornuftig pris

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=7467061

På forhånd takk for svar

Jeg hadde en slik med 120Hk OMC innenbords/hekkaggregat for 8-10 år siden. Grei båt men min var hjemmebygget og innredningen tålte veldig lite før skruene slapp taket. Så pent nok ut men satt ikke sammen skikkelig. Meget praktisk med den lille kalesjen oner styreposisjon, med en liten modifikasjon kan den åpnes utenfra og jeg brukte for det meste den for å komme meg inn i båten.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Prisen var kanskje ikke så gær'n. Men jeg ville ha prutet likevel. 50.000? Hvis jeg ikke husker feil ble det annonsert en 7200 for et par-tre uker siden uten motor (eller defekt motor?) til 25.000,-. Gikk på dagen.

Jeg blir litt skeptisk til hvordan motoren har vært ivaretatt når båten ellers ikke har vært vedlikeholdt. Ellers er jo kalesjer en forbruksvare. Hvordan er tilstanden på de?

Vi hadde en tilsvarende båt med hekkaggregat for noen år siden. Hadde bakvegg slik som den du har sett på, og åpen løsning innvendig. Fungerte meget greit, og vi hadde mange overnattingsturer hele familien på 4. Dette er en stor 20-foting og en god sjøbåt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...