Jump to content

Adrenalin, sjøluft, liten båt

Fred

Recommended Posts

Jeg er så og si fullstendig frelst av seilbåter, og koser meg maks når jeg er ute med den lille 20 foteren vi har nå. Min samboer kunne gjerne tenkt seg en liten rakker på henger med en kurrant påhenger for å få litt avveksling på varme sommerdager. Jeg er heller ikke fremmed for forslaget og lurer da på hva som kan anbefales.

Har tenkt i retning bare en liten smal sak med en liten motor på, men som går raskt. Har tenkt i retning cyber 370 event noe større, men den skal jo kun være for å ha det litt festlig med en gang i blandt. Den båten trenger jo heller ikke en påhenger som sluker hundrevis av liter bensin. Tipper 40 hk gjør at det blir morro å sitte i den. Noen som har noen andre forslag eller meninger?

Hva slags sjø (bølger/ vind) tenker du å kjøre den i?

Eks. er en "flyndre" dårlig egnet i frisk bris... Men gir enorm fart/ hk

Evt. er jo en litt mer oppreist båt (som With vital eller liknende) godt egnet også når du vil ha med deg 2 ekstra. Evt dra vannski/ tube etc.

Jupp.

Ellers når det gjelder båten, ville jeg vurdert behovet for plass til mer enn to personer (eller kanskje 370 har plass til 4?)

Det finnes flere gode båter "der ute" som er i størrelsen av hva du snakker om, men har plass til flere. Men som regel vl jo disse miste litt fart i forhold til den du nevner på.

Ekesmpelvis gikk en Hurricane 10 og 12 foter raskere og billigere enn min åpne jolle, med samme motor...

Men min jolle var mye mer brukervennlig, og ikke minst kunne jeg kjøre "halvfort" i bris uten å bli våt... (sprut)

Så til syvende og sist handler det om behovet ditt...

• 6 måneder senere...

Hva med en Zapcat?

Kulere båt skal du lete lenge etter.

Med en tohatsu 50hk og cleaver gjør den 0-45 knop på 3 sek og man kan få opptil 3G i svinger.

Båten er i hovedsak bygget for race, men kan leveres som pleasure.

120 000kr for en ny racingutgave. Siden racingversjonen leveres med en prop. for aks kan den leveres med en større stigning som gir høyere toppfart, men treigere aks.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...