Jump to content

Strømmuttak på Yamaha F8C

maxq

Recommended Posts

• 4 år senere...

Regulator må kjøpes i tillegg. det kommer to ledninger fra undersiden av svinghjulet. disse er grønne og kobles inn til regulatoren. ut fra regulatoren kommer det da ut en rød i tillegg til de grønne,men da er den ene grønne fått hvit stripe på seg.

hvis det brukes bare de to grønne etter regulatoren er det likespenning men uregulert spenning, kan da komme opp i 16-17 volt. ment til lanterner nuten å bruke batteri, men kobles den røde til må batteri kobles til og det vil ikke kunne måle mere enn 6-7 volt på ledningene før batteriet er koblet til. da først lader motoren 13- 14,5 volt. regulator og ledning til disse motorene koster mellom 2000 og 3000 kr. arbeid ca 1/2 time på verksted.

på min motor kommer det en rød og en grønn med hvit stripe ut fra den lille boksen med kjøleribber, det går grønn ledning inn på den i fra svinghjulet. Det vil si att det sitter regulator orginalt på den da? (2010 mod yamaha f8 4-takt) Så jeg kan bare strekke fra + på batteriet og til den ledige røde og fra - på batteriet og til jording på motoren?

Regulator må kjøpes i tillegg. det kommer to ledninger fra undersiden av svinghjulet. disse er grønne og kobles inn til regulatoren. ut fra regulatoren kommer det da ut en rød i tillegg til de grønne,men da er den ene grønne fått hvit stripe på seg.

hvis det brukes bare de to grønne etter regulatoren er det likespenning men uregulert spenning, kan da komme opp i 16-17 volt. ment til lanterner nuten å bruke batteri, men kobles den røde til må batteri kobles til og det vil ikke kunne måle mere enn 6-7 volt på ledningene før batteriet er koblet til. da først lader motoren 13- 14,5 volt. regulator og ledning til disse motorene koster mellom 2000 og 3000 kr. arbeid ca 1/2 time på verksted.

Stemmer dette. målte på den røde ledningen mellom 3 og 6 volt og når jeg koblet på ett batteri så ladet den 14,3 v på tomgang, med gass på målte jeg faktisk litt mindre (13,4 volt) uten noe som forbruker strøm på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...