maxq Startet 11.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 11.Mai.2006 Er det noen som vet hvordan man henter ut strøm for lading av batteri fra en Yamaha F8C. Det skal være en rød ledning inni. Det er det, men på den måler jeg ingen spenning. Har hørt at det finnes en versjon med og en uten spenningsregulator, men finner ikke noe info om dette i brugsanvisningen eller på Yamaha sine sider. Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 samme lurer jeg på, sitter en liten grå sak med kjøleribber på som det kommer en rød ledning ut fra på min f8 Sitér dette innlegget Link to post
beroalki Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Regulator må kjøpes i tillegg. det kommer to ledninger fra undersiden av svinghjulet. disse er grønne og kobles inn til regulatoren. ut fra regulatoren kommer det da ut en rød i tillegg til de grønne,men da er den ene grønne fått hvit stripe på seg. hvis det brukes bare de to grønne etter regulatoren er det likespenning men uregulert spenning, kan da komme opp i 16-17 volt. ment til lanterner nuten å bruke batteri, men kobles den røde til må batteri kobles til og det vil ikke kunne måle mere enn 6-7 volt på ledningene før batteriet er koblet til. da først lader motoren 13- 14,5 volt. regulator og ledning til disse motorene koster mellom 2000 og 3000 kr. arbeid ca 1/2 time på verksted. Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 på min motor kommer det en rød og en grønn med hvit stripe ut fra den lille boksen med kjøleribber, det går grønn ledning inn på den i fra svinghjulet. Det vil si att det sitter regulator orginalt på den da? (2010 mod yamaha f8 4-takt) Så jeg kan bare strekke fra + på batteriet og til den ledige røde og fra - på batteriet og til jording på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 24.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2010 Regulator må kjøpes i tillegg. det kommer to ledninger fra undersiden av svinghjulet. disse er grønne og kobles inn til regulatoren. ut fra regulatoren kommer det da ut en rød i tillegg til de grønne,men da er den ene grønne fått hvit stripe på seg. hvis det brukes bare de to grønne etter regulatoren er det likespenning men uregulert spenning, kan da komme opp i 16-17 volt. ment til lanterner nuten å bruke batteri, men kobles den røde til må batteri kobles til og det vil ikke kunne måle mere enn 6-7 volt på ledningene før batteriet er koblet til. da først lader motoren 13- 14,5 volt. regulator og ledning til disse motorene koster mellom 2000 og 3000 kr. arbeid ca 1/2 time på verksted. Stemmer dette. målte på den røde ledningen mellom 3 og 6 volt og når jeg koblet på ett batteri så ladet den 14,3 v på tomgang, med gass på målte jeg faktisk litt mindre (13,4 volt) uten noe som forbruker strøm på. Sitér dette innlegget Link to post
beroalki Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 dette stemmer. regulatoren sørger for at motoren ikke overlader batteriet slik att batteriet begynner å koke. dette beviser at batteriet ditt er ganske fullt og trenger da ikke så mye spenning:-9 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.