Måke Startet 12.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2006 Leste for lang tid tilbake en streng der det ble beskrevet montasje av en slange fra dieselfilteret for å drenere ut vann. Slangen kom da lavere enn bunnen av tanken. Kan noen vise meg den strengen eller beskrive hva som må gjøres for å få dette montert? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2006 Kan det være dette du tenker på? Det jeg har gjort er altså å gjenge opp hullet for tappeskruen til 1/4" og satt i en nippel. Så gjennomsiktig slange ned til en kran som er montert under laveste punkt på tanken. Alternativt kan man sette inn en pumpe for utenbords mellom tank og filter slik surprise beskrev. Sitér dette innlegget Link to post
Måke Svart 14.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 Ja, det var det jeg tenkte på. Hva slags kran kan brukes? Den må jo være lufttett. Holder det med en vannkran? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 Jeg brukte en 1/4" kuleventil, men vannkran går sikkert også an. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.