bliss X Startet 13.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2006 Har lenge hatt en ide i bakhue som jeg gjerne vil ha noen synspunkter på: Ombord i Bliss har det etterhvert blitt en del brytere for lanterneføring (4 brytere). Man kan fort gjøre feil (ikke jeg men mannskapet ), og noe av det dummeste jeg ser er seilbåter med feil lanterneføring. For å ikke risikere å havne i den situasjonen selv, og for å redusere antall brytere har jeg vurdert å lage en idiotsikker lanternerbryter. Typisk vinterprosjekt men .. Hva tror dere om denne? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 13.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2006 Bryteren er nå grei nok, men hvordan vil du koble dette? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2006 Telemecanique har brytere med flere "dekk". Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2006 Det var en god ide`Lasse. Jeg ser daglig feil lanterneføring fra min utkikspost i stuen. Tror ikke disse lanterne brukerne har Båtførerprøven......... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Herman Svart 13.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2006 Ideen er god, neste gang(?) jeg skal legge opp strøm i båten skal jeg vurdere et slikt opplegg. Men hva er forskjellen på "Seil" og "Tricolor"? Jeg vil anta at tricolor er nettopp dette, og Seil er en rød/grønn i baugen og en akterlanterne. Men "mannskapet" vil kanskje bli litt forvirret av dette. I Kornelia har jeg det samme oppsettet, men fordelt utover separate brytere. Der heter den ene bryteren "STB/BB/Akter". Den brukes bare sammen med motorlanterne, så strengt tatt kunne jeg lagt disse lanternene inn sammen med motorlanterne på én bryter. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
bliss X Svart 13.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2006 Seil betyr som du sier SB/BB/akter. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 14.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 Trenger du å ha denne på egen bryter? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.