Jump to content

Test av vhf

DWC

Recommended Posts

Hei

Jeg har nettopp tatt vhf prøva og i den forbindelse lurte jeg på om det er noen som vet om det finnes en test av nyere dato om vhf`ere

Jeg har forhørt meg i forskjellige butikker, men blir bare mer og mer forvirra :confused:

Er det noen som har en de kan anbefale ?

Jeg har en garmin 2006c kartplotter så det hadde vært fint om den kunne kobles opp mot denne

Mvh

DWC

Skulle også gjerne sett en test av VHF. Jeg har selv lurt på hvilken type jeg skulle kjøpe? Jeg fant en billig en på nettet og spurte om kjennskap til denne.

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=21013

Jeg endte ikke opp med M-TECH 500, men SX35DSC av samme merket. Egentlig helt like på tekniske data, men sistnevnte er nok en eldre modell. Er omtalt i andre tråder med en pris på rundt 4.000,-. Er du rask kan du nok få 500 modellen for 2.000,- i dag. Begge har DSC og kan kobles mot GPS.

Om disse er bra strides nok de lærde om, men til mitt bruk vil nok en slik "billigmodell" være bra nok.

Jeg endte ikke opp med M-TECH 500, men SX35DSC av samme merket. Egentlig helt like på tekniske data, men sistnevnte er nok en eldre modell. Er omtalt i andre tråder med en pris på rundt 4.000,-. Er du rask kan du nok få 500 modellen for 2.000,- i dag. Begge har DSC og kan kobles mot GPS.

Om disse er bra strides nok de lærde om, men til mitt bruk vil nok en slik "billigmodell" være bra nok.

Det er mange VHF'er med DSC (koples mot GPS) i handelen idag.

Heldigvis er det blitt "folkelige" priser på slikt utstyr, og de aller fleste typene gjør det de skal.

Ikke betal mer enn 2000 for SX35 - ettersom dette er en "eldre" modell.

Jeg har hatt en slik selv og den fungerer utmerket. Den nye 500 er sikkert også bra.

Skal du montere VHF'en utendørs, så pass på at du kjøper en som har IP67 tettningsgrad

og har et stort godt display. Som f.eks. Navman 7100 m.fl. (kan koples mot GPS).

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...