Jump to content

XP data spørsmål

Harald-

Recommended Posts

Det jeg egentlig tenkte på var computer policy hvor man kan fjerne kontroll panelet, men det gjelder da for alle brukere.

Løsning blir derfor:

Logg på som den brukeren du skal gjøre endringen for

start - kjør - regedit

Gå til HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer

Høyreklikk der i høre felt - new - DWORD Value

Gi den navnet: NoControlPanel

Dobbelt klikk på den og gi den verdien 1

Når da denne brukeren logger ut/ og inn igjen(for at den nye policyen skal virke) har han /hun ikke lenger adngang til kontrolpanelet

Har du XP pro eller home?

Pjolter

Tak Takk

Da får jeg prøve dette.

Jeg har XP Home, fungerer dette der også?

Et annet spørsmål:

Jeg har to pc'er, og ønsker synkronisering av mapper. feks mine dokumenter, samt MS Outlook, er dette mulig at filer som er på den ene og ikke på den andre synkroniserer seg, slik at gjeldende mappe blir like på de to maskinene?

Den ene er en laptop, og den andre er stasjonær?

Jepp, det skal være fullt mulig...i W2K (og tidligere) heter det "Min Koffert" på norsk...regner med at det finnes også i XP.

Når det gjelder Outlook så må du vel enten være koblet opp mot en e-post server, eller eksportere og importere hver gang.

Det du også kan gjøre er å legge pst-filen (den som inneholder all e-post) på en en maskin og fortelle at outlook på begge maskinene skal benytte den ene filen.

Det bruker jeg selv og det fungerer veldig greit.

mvh

Lars-Inge

mvh

Lars-Inge

Det jeg egentlig tenkte på var computer policy hvor man kan fjerne kontroll panelet, men det gjelder da for alle brukere.

Løsning blir derfor:

Logg på som den brukeren du skal gjøre endringen for

start - kjør - regedit

Gå til HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer

Høyreklikk der i høre felt - new - DWORD Value

Gi den navnet: NoControlPanel

Dobbelt klikk på den og gi den verdien 1

Når da denne brukeren logger ut/ og inn igjen(for at den nye policyen skal virke) har han /hun ikke lenger adngang til kontrolpanelet

Dette virket flott Espen!!!!

Men nå forsvann også Min Datamaskin, kan jeg utelukke kun kontrollpanelet?

Hva med andre program, vist jeg. f.eks. vil hindre MS assess til å brukes?

:seeya: Det virker merkelig   :wink:

Testet ut dette på XP Professional selv, uten å oppleve problemet i det hele tatt.

Prøv å bytte melom Classic Start menu og Xp styled start menu, se om den dukker opp igjen.

Denne register endringen skal ikke berøre min datamaskin.

Når det gjelder enkelte programmer kan du jo sette rettigheter på filnivå om du bruker NTFS som filsystem. Eventuelt fjerne det fra start menyen til aktuell bruker (kommer jo litt ann på ferdighetsnivået til brukeren)

Om du ikke har NTFS som filsystem så kan FAT32 konverteres til dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...