Jump to content

Ujevn motorgange

loffern

Recommended Posts

Motoren min lever noen ganger sitt eget liv og gir litt pådrag uten at jeg rører gass hendelen. Dette oppstår med ujevne mellomrom i de fleste turtallsområdene men aldri på full gass. Noen ganger går det timevis mellom hver gang dette oppstår andre ganger bare noen minutter. Noen som har peiling på hva dette kan komme av? Det er en gammel innenbords dieselmotor som ellers går veldig greit og pent.

Hei

Har du skiftet dieselfilter i det siste og ikke fått det skikkelig på plass? Slik du forklarer problemet vil jeg tro du har en liten luft lekkasje på suge siden.

Kan også være små vanndråper i dieselen men lite sannsynlig.

Selvfølgelig kan det være av mer alvorlig art men som oftest ligger problemet i luft.

Smaapala

Synser litt her, men kan det være smøreolje fra innsugingsmaifoilen som periodevis drypper inn til en sylinder eller to eller tre...... Mye oljedamp som legger seg i innsuget som flytende olje vil vitterlig forbrennes i sylinder(ene) og gi turtallsøkning hvis bare mengden er stor nok. Da kjapper motoren seg litt for så å senke turtallet ned til normalen. Eller så er generell sjekk av innsprøytningsutstyret et mulig sted å begynne, dyser, filter, pumper

XD3P

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...