oddgeir Startet 14.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 14.Mai.2006 Jeg planlegger å bytte ut vannsekken med en vanntank i metall. Hvilket materiale bør jeg bygge den av, og hvilke (om noen) regler gjelder for dette? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Hulda Svart 14.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 AISI 316. Av nysgjerrighet: Hvorfor bytter du vannsekken? Hulda har tenkt å skaffe seg en slik. Da slipper jeg å svise jern. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 14.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 Den lekker, og jeg er lei av å prøve å tette den. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
NilsPils Svart 14.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 AISI 316.Er ikke vanlig rustfritt 304 like bra i en ferskvannstank? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
oddgeir Svart 14.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 Er ikke vanlig rustfritt 304 like bra i en ferskvannstank? Det trodde jeg også. Hva koster det å få laget en slik tank, 30 x 40 x 60 cm, og hvor kan jeg eventuelt få gjort det i Oslo-området? Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Sigurd Svart 14.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 http://www.ilas.no lager etter dine spesifikasjoner. Pris? Ring. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 14.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 Tusen takk for tipset. Forespørsel er avsendt. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Sigurd Svart 14.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 Ilas er nok helt sikkert ikke de billigste i Oslo området, men de har lang erfaring med utstyr til båt. Det vet hva som kreves av antall slingreskott i forhold til tankstørrelse blandt annet. Det lille Sveiseverkstedet på hjørnet gjør ofte en jobb billigere, men uten tanke for hva som er mest praktiskt i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 14.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2006 Til sammenlikning betalte jeg 4.500 for en septiktank i 316L, dim. var 40X30X35, alle stusser på toppen. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hulda Svart 15.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2006 304 holder for ferskvannet inne i tanken. Tenk også på om det blir fuktighet på utsiden av tanken. Her kan det bli sure miljøer (i f.b. med fester etc.) Spørsmålet er om det gir signifikant prisforskjell mellom 304 og 316. Et sted jeg jobbbet for noen år siden laget vi produkter tilsv. 20 tonn rustfritt/år. Den gangen var det egentilg tull å velge 304 av prismessige årsaker. Materialprisene har endret seg radikalt siden den gangen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.