Nordanen Startet 14.Mai.2006 Del på Facebook Startet 14.Mai.2006 Jeg har kjøpt en Nor Dan 780 og skal transportere denne på båt fra Stavanger og nordover. Det har overrasket meg at alle transportselskaper forutsetter krybbe eller vogn som det ser ut til å være vanskelig å skaffe/leie. Kan noen hjelpe eller gi meg et tips? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 hvis du skal ha den på lastebil som benyttes til dette er det mange av dem som har hydraulisk justerbare støtter. Men dersom du ikke kommer vei utenom krybbe ville jeg hør med produsent og fått oversendt tegninger av transport-krybben de bruker og bygt den selv - det tar ikke så lang tid - og så har du en krybbe som kan brukes senere. Hos Nor-Dan Båtbyggeri fikk jeg gode tegninger til min båt, men det er vel noen andre som har overtatt og støpt til din. Sitér dette innlegget Link to post
Actros Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Hei. Jeg har nettopp sendt båten min fra Harstad til Sognefjorden med With Junior, de krevde ingen krybbe eller noe annet. Du kan jo kontakte de på tlf nr: Kontaktperson: Egil Ulvan telefon: 73 53 24 50 telefax: 73531450 MS With Junior Mobiltelefon.............. 950 72 890, direkte til båten. Båten går visstnok i rute mellom Stavanger og Tromsø. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 15.Mai.2006 Del på Facebook Svart 15.Mai.2006 prøv: Lyse Transport as Stavanger spesialisten på båttransport, trenger ikke krybbe de har biler med det "innebygget" Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 15.Mai.2006 Del på Facebook Svart 15.Mai.2006 fraktet mange båter på lastebil som er rigget for båt transport, har aldri benyttet krybbe, dette er fast utstyr på bilene, alt hydraulisk. Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 15.Mai.2006 Del på Facebook Svart 15.Mai.2006 Leser at du skal bruke skip til transport av båten din langs kysten. Alle tilfeller jeg har vært borti som inkluderer forsendelse med skip, må man ha krybbe. Denne settes på dekk eller på et mafi flak. Jeg har en krybbe beregnet for dette formålet til salgs - se her på baatplassen/marked/salg/utstyr Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 15.Mai.2006 Del på Facebook Svart 15.Mai.2006 Hei Skjønner ikke at det skal være nødvendig med krybbe ved båtfrakt. Se her hvordan de gjør det på With Junior. Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
skorpo Svart 15.Mai.2006 Del på Facebook Svart 15.Mai.2006 Seines rederi i Bodø har båtar som går mellom Oslo/Horten og Mo i Rana med skrapjern. Hos dei var det ikkje nødvendig med krybbe; dei hadde visst nokre bukkar på dekk til formålet. Sjølv fekk eg transportert båt med Hurtigruta, utan krybbe. Men det er ikkje så mange av hurtigrutene som tar dekkslast. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.