Jump to content

Hull i skroget foran

Yafinn

Recommended Posts

Jeg har nå oppdaget at jeg har et bittelite hull foran i skroget. Jeg har dobbelt skrog, så jeg har jo ikke merket noe til dette før nå. Hullet kom for maange år siden, da min onkel hadde den. Men så lappa han det, men etter at båten har liggi i elva en god stund, så har den nok tatt slitasje under. Så i dag har jeg tappet den for vann, måtte stikke en skrutrekker opp for å få et ordentlig lite hull, det rant ut ca 5liter med vann. hehe

Nå lurer jeg egentlig bare på hva den beste måten å fikse dette igjen er. Hva burde jeg gjøre før jeg går løs med glassfiberen? Noen forslag?

Nei, det er ikke mer enn de 5 literene med vann. Båten har stått i hell slik at vannet har rent ut hullet. Men nå kommer det ikke mer, har ikke gjort det på flere timer. Det har jo ikke kommet inn så mye siden hullet var bittelite da det kom.

Forresten, jeg trodde alle båter med dobbelt skrog hadde skum(plater) jeg. Slik at hvis de blir fylt med vann at båten ikke synker og tar inn SÅ mye vann.

Men er den beste måten å fikse dette på å sparkle hullet?

Eller er det eventuelle andre muligheter å gjøre det på?

Ja, det er hullet som bekymrer meg mest. Fordi jeg veit at båten ikke er så tung, den har ikke så mye vann "innabords" for å si det på den måten. Det er jeg ganske sikker på at det ikke er.

Glassfibersparkel, finnes det på tuber eller, og hvor mye koster det? Hadde det ikke gått an å bruke epoxy og lappe med glassfiber etterpå? Eller skal jeg bruke glassfibersparkel og lappe med glassfiber etterpå?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...