Jump to content

Vannmorro!

Estrewes

Recommended Posts

Har aldri prøvd før, men får en mulighet neste helg. Håper været legger seg til rette.

Ser ut til at du har bunn i ringen din.

Jeg har prøvd uten og det må være en av de mer effektive tarmskylle metodene som finnes.

Dine edlere deler forblir heller ikke helt upåvirket etter noen runder.

Anbefaler du med eller uten bunn. Tarmskylling betinger vel at badebuksa ligger igjen på land :lol::blush:.    Du sier heller ikke noe om hvilken påvirkning det har på ........

Tube er sinnsykt moro...bare man ikke har for mye fart. I 30 knop + er det ikke gøy lenger...og i hvertfall ikke når du passerer 40, jeg har prøvd... :blush:

Hvis du har valget er tube med bunn helt klart det beste, ingen tvil. Har ærlig talt ikke prøvd uten, men som nevnt over...du risikerer full tarmskylling utenfor sykehus...  :lol:

mvh

Lars-Inge

mvh

Lars-Inge

Anbefaler du med eller uten bunn. Tarmskylling betinger vel at badebuksa ligger igjen på land :lol::blush:.    Du sier heller ikke noe om hvilken påvirkning det har på ........

For å si det slik, når 90 kg treffer vannet i 30 knop skal det mer enn ei badebukse til få å ta opp kreftene.

For å si det slik, når 90 kg treffer vannet i 30 knop skal det mer enn ei badebukse til få å ta opp kreftene.

Hehehe.... Skal love deg at folka i båten har det nesten like gøy når de ser han/hun i tuba kommer ut i yttersving. Har du 30knop+ og max sving med ok bølger så får man seg en luftetur ja! Har et par hopp på filmen  :blush:

Apropo tarmskylling og vannmoro!

Et lite bilde fra siste arrangement med SeaAction - Gutta hadde aldri opplevet noe så sinnsykt moro - Kommentar: "Det artigste jeg har gjort med klærne på !"  :wink:

Bilde

Er det lov å ha en helt annen oppfatning om dette du snakker om og som vises her på fotografiet?

Selvfølgelig er det lov å ha en annen mening, men hva er den ?

Enig så langt som at det som vises er sinnsykt. Ellers kan jeg gjerne være slikt foruten.

Eksempelvis: Windward Islands i Caribien: Totalfobud mot vannscootere.

Er ikke for forbudslinje, men ......

Tube er sinnsykt moro...bare man ikke har for mye fart. I 30 knop + er det ikke gøy lenger...og i hvertfall ikke når du passerer 40, jeg har prøvd... :wink:

Hvis du har valget er tube med bunn helt klart det beste, ingen tvil. Har ærlig talt ikke prøvd uten, men som nevnt over...du risikerer full tarmskylling utenfor sykehus...  :lol:

mvh

Lars-Inge

Har hørt at dette skal være den perfekte julepresangen til svigermødre  :lol:

Til PanPan !

Ingen form for vannsport er farlig så lenge man viser forsiktighet.

Det kan være at du oppfatter dette som "sinnsykt" og vil være foruten, mens andre opplever dette som sinnsykt moro. Heldigvis er det frivillig om man vil prøve dette eller andre former for vannsport.

At vannscootere er blitt forbudt i Caribien, hvilket det også er i Norge så sant du ikke befinner deg 3 kilometer fra land (tror jeg), har jeg forståelse for - Hvorfor ? Fordi førere av denne type farkost ikke viser hensyn: Opptil 50 - 60 knop langs og innenfor badebøyer for eksempel.

Bildet som jeg la inn derimot kan på ingen måte sammenlignes med en vannscooter - "Bananen" trekkes etter båt på lik linje som vannski, tube ller lignende.

For å strekke strikken litt lenger:

Synes det er merkelig at mange i "5 knop" i snekka, i seilbåten eller andre saktegående farkoster mange ganger SKAL irriterer seg over hva som beveger seg fortere.

De som beveger seg i høyere hastigheter har like stor rett på sin side til å bevege seg på sjøen eller på denne måte kose / more seg enten de søker adrenalin eller ikke.

Hva som irriterer meg er så altfor mange seilbåtførere som går for motor tror de eier hele fjorden og ikke overholder vikeplikten. Så sant man har mast og beveger seg i 5 knop tror så altfor mange at de har "forskjørsrett" i så altfor mange situasjoner.

Per Morten Schou

MaritimStart

Hva gjelder vannscooterer mener jeg at hovedgrunn til forbudet var at den slags farkost kunne man gjerne være foruten, mao at myndighetene har satt en grense for hva slags "sinnsykt morro" man skal kunne ha der andre ferdes.

Enhver skal overholde reglene for ferdsel på sjøen og vise hensyn, ikke genere andre unødig. Hva vil Per Morten Schau med å trekke inn mykere trafikanter som ikke overholder regler?

Til PanPan:

Når ble det forbudt å ha det moro på sjøen?

Så lenge man utøver sine fritidsaktiviteter på en slik måte at den ikke er til hinder eller sjenanse for andre så kan i hvert fall ikke jeg se noe galt i det.

Når disse aktivitetene i tillegg skjer uten brudd på gjeldende lover og regler (både skrevne og uskrevne) så fatter jeg ikke at man gidder å bry seg.

Når det gjelder vannskootere så ble vel disse forbudt på grunn av massiv klaging fra blant annet hytteeiere som var lei av støyen først og fremst, men også hastigheten disse trenger for å komme seg noenlunde greit fram...uten at man ligger i sjøen bak skooteren.

Forbudet er faktisk noe jeg kan forstå, jeg liker heller ikke vannskootere som raser rundt oss når vi er ute på sjøen etter en stressende arbeidsdag.

Hvorfor i himmelens navn kan ikke andre få lov til å ha det moro?

Jeg blir til de grader så provosert at jeg vurderer å legge inn et forslag om å forby seilbåter...jeg liker nemlig ikke seilbåter og ser derfor ikke noen grunn til at disse skal være på sjøen...!!!

Ja...det siste var for å provosere og sette ting litt ekstra på spissen.

mvh

Lars-Inge

mvh

Lars-Inge

Gi deg da! Nå tøver du! La vær å tillegge meg oppfatninger som jeg aldri har gitt uttrykk for!

Jeg har sagt at jeg gjerne kan være visse ting foruten og pekt på et helt konkret tilfelle. Det er da ikke det samme som å si at det er forbudt å ha det moro på sjøen? Eller bør man helst synes om og mene det samme som MaritimStart?

Og for all del: Jeg reagerte på postingen til MaritimStart. Resten av denne tråden er helt OK. :wink:

Ja, jeg har vært inne på tanken å ha to stk bak. Det må være rååt. Hvordan tar man svingene da? den ene bumper borti den andre i stor fart, det kan bli ille.

Ingen problemer ....i svingene heller, men forsøk om mulig å kjøre med personer som ikke har så ulik vekt. En tung voksen sammen med et lett barn/ungdom er ikke så gunstig. Den tyngste har en tendens til å pendle mest ut i svingene og da må du være veldig forsiktig i svinger med den letteste ytterst og den tyngste i innesvingen. Dette skyldes egentlig ikke "kollisjonsproblemer", snarere at den tyngste kan presse på og velte den letteste. Vi har ALDRI erfart at ringene kolliderer med stor fart/kraft. Det blir sjelden stor avstand mellom dem og på den moderate avstanden det på det meste oppstår mellom dem ser det ikke ut til å kunne opparbeides nok fart på tvers mot den andre.

Ellers så er det en GOD regel å ikke kjøre for fort med folk hengende bak i ring! Inntil 20 knop, i alle fall ikke mer enn maks 25 knop er nok uansett en eller to ringer.

Når det gjelder problemstilingen rundt vannscootere etc (som av en eller annen grunn ble trukket frem her) så synes jeg dette er en evig gjentagende prinsipiell sak som ikke bare gjelder vannscootere, men mange andre ting i vårt samfunn som KAN misbrukes. Det gjelder i tillegg til vanscootere - raske motorsykler, raske biler med store motorer osv osv. Det er vel enkelte av de som bruker slike kjøretøy som er de farlige og er et problem og ikke kjøretøyene i seg selv. Dette kan vel trekkes over på sjøen også. Men jeg synes det blir feil å forby raske båter og vannscootere bare fordi noen misbruker dem. Det blir nesten som å forby Cognac og annet brennevin fordi noen misbruker det også. Ta de største uromomentene som ikke kan å oppføre seg og la de andre som kan å oppføre seg få hygge seg i fred.

Til PanPan

Prøver ikke å tillegge deg meninger du ikke har og ser heller ikke noe poeng i at man skal mene det samme som alle andre, da er all moroa borte.

Jeg har lest et par postinger og da er det jo hevet over enhver tvil at du ikke har noe til overs for farkoster som beveger seg litt raskere enn det som er normalt.

Når du i tillegg mener det er innsykt å bedrive den type sport som bildet viser da mener jeg det går litt for langt.

Det som er sinnsykt for deg er utrolig morsomt for andre...og sikkert motsatt...

Kan som en kuriositet nevne at jeg har vært med som instruktør på et par-tre sommerleire for handikappede barn og ungdom.

På disse leirene har vi kjørt vannski og tube med ungene og de fryder seg glugg i hjel.

Skal dette også forbys fordi noen mener det støyer (de trekkes jo etter en båt tross alt) eller fordi noen mener det er unødvendig?

Det var vel ikke tuben du ikke likte, men jeg ser overhodet ingen forskjell på tube og den banadingsen...som faktisk ser j...... moro ut.

Det er slik jeg har oppfattet meningene dine og hvis dette ikke stemmer så beklager jeg.

Hvis hensikten var å provosere frem en diskusjon så må jeg bare gratulere...jeg ble i hvert fall meget provosert...   :wink:

mvh

Lars-Inge

mvh

Lars-Inge

Er helt enig med Lars-inge.De som sier de gjerne ville vært foruten den slags aktiviteter burde prøve det selv.Eller er de så kjedelige at de bare vil sitte oppankret og kritisere hva andre driver med.Nei la folk drive med hva F... de vil bare de tar hensyn til andre.Dette er jo vannvittig morro.Bedriv dagen med noe annet enn å kritisere hva andre synes er gøy!!!

Fortsatt god sommer........

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...