Jump to content

Rustfritt/Syrefast/Aluminium?

Draco17

Recommended Posts

Syrefast er det eneste som duger.... 316 materiale... alt annet vil forsvinne i løpet av kort tid...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Litt mere nyansert er det vel... Forskjellen på rustfritt og syrefst rustfritt, er at det syrefaste vil holde seg fint og blankt, mens det vanlig rustfrie kan bli litt brunt på overflaten. Dette kan man ofte bare tørke vekk. Men ellers er jeg enig. syrefast er best! :cheers:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Har selv syrefast bend ut fra turboen, like fint etter 9 år... Hjemmelaget...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Anbefaler syrefast AISI-316L, L står for lavkarbon og er beregnet til sveising.Du kan også benytte sjøvannsbestandig aluminium, men er nok ikke så lett å få kjøpt. Prøv BRD. DAHL A/S.

Unngå rustfritt (AISI-304) når det gjelder saltvann.

Forskjela på rustfritt og syrefast er at syrefast har ei betydelig høgre mengde molybden og chrom å er derfor meir sjøvannsbestandig...

Tja.... "syrefast" / "rustfritt" ... vel Chrom mengden er tilnærmet lik på både 316 og 304, men forskjellen er Molybden... 304 har "ikke" Molybden, mens 316 har.... rundt et par prosent Molybden mener jeg å huske...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...