Captain Chaos Startet 16.Mai.2006 Del på Facebook Startet 16.Mai.2006 Hei! Har som oftest båt liggende på henger. Har lyst å cruise litt rundt på Oslofjorden. Noen som vet hvor det er lett å sette ut båt på henger? Eller kanskje det finnes en oversikt over slike ramper? Fint hvis det er parkeringsmulighter i nærheten. MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Tine IV Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 I Horten har vi Fyllinga båthavn ( nesten ved Bastøferga )med rampe og på Løvøya camping , rett før du kommer til Horten fra Oslo . Begge plasser er det fint med parkeringsmuligheter . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
sap_2000 Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Hei. Det finnes komunale ramper som er gratis og bruke i Oslo og omegn. Hvis vi begynner i Oslo sentrum og går vestover, finnes det en på Frognerstranda ved Kongen (rett ved siden av bensinstasjonen). Neste ligger på Maritim mellom Skøyen og Vækerø i Bestumkilen, 200 meter innover bukten fra La-Sa og Maxbo. Videre finner du en ved Kaddettangen i Sandvika som ligger innersti bukten ved siden av komunebrygga (og politibåten). Tror også det er en ved Holmen i Asker. Hvis du vil betale, kan du sette ut på Oksenøya marina (tidligere MarTek), Solvik og Blommenholm båtforening (Bærum). Tror det taes rundt 50-lappen og gir stort sett mulighet til og parkere på tomten. Lykke til med cruiseingen i Oslofjorden Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Speeder Svart 20.Mai.2006 Del på Facebook Svart 20.Mai.2006 Ta en tur innom Solvik i blommenholm der er det fin rampe og stor parkerings plass. Pluss ca. 10 min til middagsbukta (Langåra) Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 22.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Tusen takk for mange fine svar. Alle er notert. Jeg gleder meg. Nå blir det mye cruising. Vi ses i fjorden. MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Lodda Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Har brukt de fleste som nevnes her... - Kongen: bratt, mye trafikk, kanskje kluss med parkering etterpå - Sandvika: Flott å sette ut, men litt vanskelig med parkering etterpå - Holmen: Litt klussete å sette ut, en ganske høy kant der "veien" slutter, men veldig bra parkeringsmuligheter etterpå. - Nesset (Bunnefjorden): Bra for å ta opp og ned, litt usikker med parkering. Lykke til på fjorden! LODDA Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 - Holmen: Litt klussete å sette ut, en ganske høy kant der "veien" slutter, men veldig bra parkeringsmuligheter etterpå. Det jeg opplever som viktig er å tenke litt på høyvann/lavvann ved utsetting/opptak. Jo høyere vannstand jo lettere begge veier! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Captain Chaos Svart 22.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 (redigert) Med 8,5 meter henger og 6,5 meter bil er det nødvending med brukbart med plass "rundt" rampa. Det er ikke lett å snu på 5øringen da. Har vel sett den på Kadettangen for mange år siden, men husker ikke hvordan den var? Er det ikke god plass rundt den? [EDIT] Jeg får ta meg en biltur å titte litt på plassene først... Forøvrig: Mange tusen takk, og jeg er imponert over den flotte hjelpen. Tar gjerne i mot flere tips. MVH Chaos Redigert 22.Mai.2006 av Captain Chaos (see edit history) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Lodda Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Anbefaler deg først å sette ut på Holmen, er god plass, samt parkering. Denne ligger i marinaen nedenfor Holmensentret (Asker). Er plass for deg også på Kadettangen, men som sagt litt venskeligere å parkere "ekvipasjen" etterpå. Glem Kongen, for mye trafikk og styr... LODDA Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.