Jump to content

Båtramper i Oslo området?

Captain Chaos

Recommended Posts

Hei!

Har som oftest båt liggende på henger. Har lyst å cruise litt rundt på Oslofjorden. Noen som vet hvor det er lett å sette ut båt på henger? Eller kanskje det finnes en oversikt over slike ramper? Fint hvis det er parkeringsmulighter i nærheten.

MVH

Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Hei.

Det finnes komunale ramper som er gratis og bruke i Oslo og omegn. Hvis vi begynner i Oslo sentrum og går vestover, finnes det en på Frognerstranda ved Kongen (rett ved siden av bensinstasjonen). Neste ligger på Maritim mellom Skøyen og Vækerø i Bestumkilen, 200 meter innover bukten fra La-Sa og Maxbo. Videre finner du en ved Kaddettangen i Sandvika som ligger innersti bukten ved siden av komunebrygga (og politibåten). Tror også det er en ved Holmen i Asker.

Hvis du vil betale, kan du sette ut på Oksenøya marina (tidligere MarTek), Solvik og Blommenholm båtforening (Bærum). Tror det taes rundt 50-lappen og gir stort sett mulighet til og parkere på tomten.

Lykke til med cruiseingen i Oslofjorden :flag:

Mvh. SAP

Har brukt de fleste som nevnes her...

- Kongen: bratt, mye trafikk, kanskje kluss med parkering etterpå

- Sandvika: Flott å sette ut, men litt vanskelig med parkering etterpå

- Holmen: Litt klussete å sette ut, en ganske høy kant der "veien" slutter, men veldig bra parkeringsmuligheter etterpå.

- Nesset (Bunnefjorden): Bra for å ta opp og ned, litt usikker med parkering.

Lykke til på fjorden!

LODDA

- Holmen: Litt klussete å sette ut, en ganske høy kant der "veien" slutter, men veldig bra parkeringsmuligheter etterpå.

Det jeg opplever som viktig er å tenke litt på høyvann/lavvann ved utsetting/opptak. Jo høyere vannstand jo lettere begge veier!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Svart (redigert)

Med 8,5 meter henger og 6,5 meter bil er det nødvending med brukbart med plass "rundt" rampa. Det er ikke lett å snu på 5øringen da. Har vel sett den på Kadettangen for mange år siden, men husker ikke hvordan den var? Er det ikke god plass rundt den?

[EDIT]

Jeg får ta meg en biltur å titte litt på plassene først...

Forøvrig: Mange tusen takk, og jeg er imponert over den flotte hjelpen. :flag: Tar gjerne i mot flere tips.

MVH

Chaos

Redigert av Captain Chaos (see edit history)

Høne, øl og hornmusikk!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...