Gnisten Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 Baret etpar episoder, en var den om dragsug etter båter som synker. Har det vært flere båtrelaterte der? Så en episode der en seilbåt ble hevet fra havets bunn med bordtennisballer ! En "myte" fra Donald Duck .... Gikk fint det.. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Akult Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 Hvis man blir opprørt av myter - er en meningsmåling blandt de som hevdes å dyrke mytene - en meget spesiell måte å avgjøre mytenes skjebne på. Myte = utbredt falsk oppfatning; oppdiktet hending; oppspinn Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 ... og er det noen som dyrker myter, så er det medlemmene på baatplassen.no ---og det er ingen myte!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Boywonder Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 YAMAHA Utenbordsmotorer er best. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
slettet Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 dette er i hvertfall helt sant, tror jeg,.... Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 100% sikkert ikke filmtrix heller Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 dette er i hvertfall helt sant, tror jeg,....Tror den er fake... Leste et intervju med en pilot for ikke lenge siden, som fortale at han aldri hadde hørt om noen som hadde blitt sugd inn i en jetmotor... Og den filmen er jo ganske gammel.. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Sigurd Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 [*]Paraply og ryggsekk i båt bringer ulykke!!!!Det er ryggsekken med meis som er noe "schwineri". Uten meis går greit. Hvorfor det? Fordi det bare er sånn! Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 myter.... hvordan kan blondiner hjelpe med fiskelykke? Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 (redigert) joda, denne er sann - det er nok blondiner som er årsaken - fyll en ryggsekk med stein, fest den godt til kroppen, lås den gjerne fast med kjetting - ro/kjør langt nok til sjøss og hopp over bord. da finner du fisk garantert og hvis ikke - i verste fall - finnner fisken deg. Redigert 17.Mai.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Fjern YAMAHA i fra listen; Dette er allerede avgjort i en tidligere meget fornøyelig poll Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Mouche Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Den minste båten har vikeplikt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Åssen skal vi gjøre dette da? Skal alle de fremsatte mytene diskuteres i denne tråden, i nye tråder i åpent forum, eller kommer det et nytt 'myteforum' hvor argumenter for- og imot kan legges ut og vurderes i en periode før stemmen avgis? (Begynte å finne fram argumenter på noe med en gang, men så ble jeg litt usikker på hva jeg skulle gjøre med disse...) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Verrie Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Tør jo nesten ikke nevne navnet men Hammerdown ???? Den er jo diskutert opp og ned tidligere, men er man klokere ??? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Baret etpar episoder, en var den om dragsug etter båter som synker. Har det vært flere båtrelaterte der? Det er ikke dragsuget som gjør at objekter "følger etter" synkende skip ned. Når skip synker blir lufta presset ut av skroget. De fleste gjenstander flyter dårlig i luft, og vil derfor bli med nedover. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Skipper Worse Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 YAMAHA Utenbordsmotorer er best. Fjern YAMAHA i fra listen; Dette er allerede avgjort i en tidligere meget fornøyelig poll Dessuten er det ikke en «myte», det er et objektivt faktum og en universell sannhet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
slettet Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 vel, noen myter "låter" bedre enn andre - og da snakker jeg ikke om motorlyd: Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 (redigert) myter.... hvordan kan blondiner hjelpe med fiskelykke?Det er vel her utrykket "Haill er knaill" kommer inn i bildet... Forbeholdt de som vet hva "haill" betyr... Jeg vet ikke med ryggsekk og paraply, men her oppe betyr kvinnfolk i båt ulykke. Om ikke fullt så ulykke som kvinnfolk i klesbutikk. At Yamaha er "Kongen på haugen" hersker det ingen tvil om, så til alle de andre... Redigert 18.Mai.2006 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Tror den er fake... Leste et intervju med en pilot for ikke lenge siden, som fortale at han aldri hadde hørt om noen som hadde blitt sugd inn i en jetmotor... Og den filmen er jo ganske gammel.. Klart det ikke er fake ! De har jo filmet det. Så da er det nok sant Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Åssen skal vi gjøre dette da? Skal alle de fremsatte mytene diskuteres i denne trådenJa! jeg har nå fått nok underlag så da er det åpent for diskusjon. Det er ikke dragsuget som gjør at objekter "følger etter" synkende skip ned.Ekperimentet til Mythbusters ble gjort med en kompakt plate som ble dumpet. Men i et virkelig forlis kan luft sikkert også medvirke. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Uorginale bruceankere har tendens til å brekke. Dette er iallefall bare tull. Seilas ( eller var det Seilmagasinet ? ) satte for en tid siden opp finnerlønn for den som klarte å dokumentere at dette var sant. Meg bekjent ble det ingen vinnere her. Konklusjon; MYTE ! eller ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Herman Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 (redigert) Jeg tror det var Yachting Monthly som hadde bilde av "halsen" på et Bruceanker festet til en kjetting. Den andre halvparten lå igjen på havets bunn. Dette gjelder neppe "de fleste" Bruceankere, men det finnes mye rar kvalitet å få kjøpt. "Brucekopi" er jo heller ikke noe beskyttet merkenavn, så hvert bakgårdsverksted kan i prinsippet støpe seg sin egen variant. Så i prinsippet finnes det sikkert et anker eller to der ute som er i fare for å brekke. Det betyr ikke at de "har en tendens til å brekke" Redigert 18.Mai.2006 av Lars_Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Ingar Svart 18.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Puhh, da er meningsmålingen satt opp. Skal man svare "Sant!" eller "Myte!" må man ha førstehåndserfaring med saken. Det holder altså ikke at man har lest om, eller kjenner noen som kjenner noen som har erfaring.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Ekperimentet til Mythbusters ble gjort med en kompakt plate som ble dumpet. Men i et virkelig forlis kan luft sikkert også medvirke. I det programmet jeg så så ble det benyttet en stålbåt på rundt 12 tonn etter hva jeg husker. Og konklusjonen her var at de ikke merket noe dragsug overhode! Og den gikk fort ned ... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ingar Svart 18.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Ok, jeg så bare første del av programmet som foregikk i basseng. Og da mener jeg at konklusjonen var at det stemte. (Selv har jeg trodd det var en myte....) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.