Jump to content

Drittjobb !!

kito

Recommended Posts

Etter en sommer med tvil om nivået  i septiktanken bestemte jeg meg for å installere en måler.

Fant det jeg trengte på Maritim sine hjemmesider og bestilte sonde (43cm) og instrument fra wema, sonden kommer i forskjellige lengder.  Leveransen gikk som avtalt og i dag tok jeg med meg det jeg trengte, 1 six pack og godt humør.

Trinn 1

Borre hull til sonde.  Ingen problem.

Trinn 2

Føre sonde ned i hullet for å merke av hvor hull til bolter skal være.  Ingen problem.

Trinn 3

Fjerne sonde for å borre hull.  :lol:  Problem!!!!!!!

De tre nederste elementene på sonden var borte!!!!  De lå igjen i tanken.  Nå var rådyra gode og etter en del fundering og testing, inkludert fylling av tank for å se om elementene fløyt opp, var konklusjonen at tanken måtte ut.  Fjerning av slanger  (3 stk) gikk greit, men tanken var for stor til å komme ut av luka.  Den ene veggen på toalettet måtte fjernes!!!

Nå var pulsen høy og Wema høyt oppe på listen mine over terrormål.

Omsider, etter at tanken var ute fikk jeg opp de tre elementene som manglet, og så raskt at plastgjengene var ødelagt.  Med gammel dritt opp til albuene  :lol: fikk jeg limt overgangen med lynlim og sikret det hele med tape.  (jeg skal selvfølgelig kontakte Maritim på mandag for å få ny sonde).   Hull ble borret.

Trinn 4

Montere bolter slik at sonden var festet. Ingen problem.

Trinn 5

Montere kabler til indikator. Ingen problem.

Trinn 6

Kona kom med ny six pack og alle problemer var glemt.  :lol:

Omsider ble systemet testet og alt fungere  :wink:

MVH

kito

• 1 år senere...

Etter en sommer med tvil om nivået  i septiktanken bestemte jeg meg for å installere en måler.

Fant det jeg trengte på Maritim sine hjemmesider og bestilte sonde (43cm) og instrument fra wema, sonden kommer i forskjellige lengder.  Leveransen gikk som avtalt og i dag tok jeg med meg det jeg trengte, 1 six pack og godt humør.

Trinn 1

Trinn 2

Føre sonde ned i hullet for å merke av hvor hull til bolter skal være.  Ingen problem.

Trinn 3

Fjerne sonde for å borre hull.  :cryin:  Problem!!!!!!!

De tre nederste elementene på sonden var borte!!!!  De lå igjen i tanken.  Nå var rådyra gode og etter en del fundering og testing, inkludert fylling av tank for å se om elementene fløyt opp, var konklusjonen at tanken måtte ut.  Fjerning av slanger  (3 stk) gikk greit, men tanken var for stor til å komme ut av luka.  Den ene veggen på toalettet måtte fjernes!!!

Omsider, etter at tanken var ute fikk jeg opp de tre elementene som manglet, og så raskt at plastgjengene var ødelagt.  Med gammel dritt opp til albuene  :puke: fikk jeg limt overgangen med lynlim og sikret det hele med tape.  (jeg skal selvfølgelig kontakte Maritim på mandag for å få ny sonde).   Hull ble borret.

Trinn 4

Trinn 5

Trinn 6

Omsider ble systemet testet og alt fungere  :smiley:

MVH

kito

<{POST_SNAPBACK}>

Kito

Har vurdert et slikt instrument. Funker det etter forventningene?

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Trinn 1

Trinn 2

Trinn 3

Fjerne sonde for å borre hull.  :cryin:  Problem!!!!!!!

Omsider, etter at tanken var ute fikk jeg opp de tre elementene som manglet, og så raskt at plastgjengene var ødelagt.  Med gammel dritt opp til albuene  :puke: fikk jeg limt overgangen med lynlim og sikret det hele med tape.  (jeg skal selvfølgelig kontakte Maritim på mandag for å få ny sonde).   Hull ble borret.

Trinn 4

Trinn 5

Trinn 6

Omsider ble systemet testet og alt fungere  :smiley:

MVH

kito

<{POST_SNAPBACK}>

Vel dette er jo en flott måte å se dette på. Jeg har selv bestilt en slik måler fra Maritim. Hva er det for noen deler som kan falle av?

Du som er i besittelse av denne tanksenderen kan sikkert fortelle meg hvilken gjengedimesnjon det er på senderen som skrus i flensen. Jeg har ny tanken min på verkstedet nå og skulle gjerne sveist inn en stuss slik at jeg slipper den skrudde flensen. Har fått tips om det er 1 1/4" rørgjenger. Kan du sjekke dette diameteren så er det meste i boks håper jeg.

Har sendt wema en mail, men tror du de svarer :sad: Hjemmesiden deres innholder ikke denne opplysningen etter det jeg har funnet ut. Gjengedimensjonen finnes kun for vann/drivstoff sendere der

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...