OT-flyktning Startet 28.Oktober.2002 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2002 Har hittil eiet 3 forskjellige UB-motorer over lengre tid. Alltid gjort servicen selv, men aldri skiftet noen impeller. Har forsåvidt verkstedsmanualen til nåværende motor (Honda BF50) og kunne gjøre det, men lurer egentlig på hvor ofte man burde gjøre det i praksis. Det ser jo ut at det er en ganske krevende jobb. Eller er dette noe som bare de med innenbords-diesel gjør - jeg har aldri hatt noen problemer med kjølingen. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 28.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2002 Har hatt flere forskjellige motorer gjennom tiden, og har aldri funnet det nødvendig å bytte impeller. Jeg tror at sålenge kontrollstrålen til kjølevannet er "sterk og klar" som tidligere er det ingen grunn til å gjøre noe med impelleren. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
OT-flyktning Svart 28.Oktober.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2002 Takk! Hadde håpet på akkurat dette svaret Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.