Jump to content

trimming av 4 hk mercury


Hans-Petter

Recommended Posts

Etter min mening er første bud ved spørsmål om motorer å ha med nødvendig info om motoren, Mercury har laget mange 4 hk modeller .

 

På noen 4/5 hestere er forsjellen reed stopperen ( plata bak reed ventilen ) og forgasseren , om det gjelder din ???

Uansett er det vel ikke mye å hente, men det du kan gjøre er å være 100% sikker på at motoren yter det den skal nå, rette plugger/korrekt justert forgasser/rett propell ( så motoren kommer opp på rett arbeids turtall ved WOT .

 

 

Arne kjetil

Link to post

:flag:

Mariner, Tohatsu og Mercury har en motor som har 102 cm3 volum. Denne er en 5 hester som strupet ned til 4HK. Har selv en 4 hk som jeg modifiserte til 5 hk og det gjorde susen. Gummibåten planer og har en fart som aldri før. Men det som gjøres er ofte bare å åpne den blokkerte reed-ventilen (den størte er lukket på 4hk versjonen). Dette gir nok en viss effekt, men for skikkelig resultat må du også skifte "main nozzle pos.2, low speed jet, pos.4 samt low speed mix screw, pos.26.

Ingen ting av dette er hverken dyrt eller vanskelig, jeg klarte det, men var skeptisk i utgangspunktet, MEN vær ytterst forsiktig når du dunker opp den blokkerte reed-ventilen, ta det forsiktig slik at ventilen åpner ca. 6-8mm.

Se forøvrig beskrivelse annet sted her på forumet eller hos et visst "GAP."

 

hilsen

Haba

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...