Hans-Petter Startet 19.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2006 (redigert) hei er det noen som har erfaring med trimming av 4 hk mercury,har hørt at det går og få ut 5.hk,mangler litt motorkraft på gummi båten.motoren er 97.mod. Redigert 20.Mai.2006 av hpb70 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 20.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2006 (redigert) Det har ingen effekt, du risikerer bare at Reed-ventilen brekker og følger med inn. Da kan du kjøpe ny motor..... Redigert 20.Mai.2006 av Jon_P (see edit history) Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Droll Svart 20.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2006 Etter min mening er første bud ved spørsmål om motorer å ha med nødvendig info om motoren, Mercury har laget mange 4 hk modeller . På noen 4/5 hestere er forsjellen reed stopperen ( plata bak reed ventilen ) og forgasseren , om det gjelder din ??? Uansett er det vel ikke mye å hente, men det du kan gjøre er å være 100% sikker på at motoren yter det den skal nå, rette plugger/korrekt justert forgasser/rett propell ( så motoren kommer opp på rett arbeids turtall ved WOT . Arne kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Haba Svart 21.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2006 Mariner, Tohatsu og Mercury har en motor som har 102 cm3 volum. Denne er en 5 hester som strupet ned til 4HK. Har selv en 4 hk som jeg modifiserte til 5 hk og det gjorde susen. Gummibåten planer og har en fart som aldri før. Men det som gjøres er ofte bare å åpne den blokkerte reed-ventilen (den størte er lukket på 4hk versjonen). Dette gir nok en viss effekt, men for skikkelig resultat må du også skifte "main nozzle pos.2, low speed jet, pos.4 samt low speed mix screw, pos.26. Ingen ting av dette er hverken dyrt eller vanskelig, jeg klarte det, men var skeptisk i utgangspunktet, MEN vær ytterst forsiktig når du dunker opp den blokkerte reed-ventilen, ta det forsiktig slik at ventilen åpner ca. 6-8mm. Se forøvrig beskrivelse annet sted her på forumet eller hos et visst "GAP." hilsen Haba Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 22.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2006 Har samme løsning som Haba, kjørt i 7 år med denne "blod trimma" Marineren bak på gummingsen ingen driftsproblemer. Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 22.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2006 Har en 4kh Johnson. Denne lar seg ikke trimme. Sylindervolumet er lavere enn for de nevnte merkene. Får bare leve med sneilefart, eller vurdere en streng diett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.