Jump to content

Vindskjerm til Selco og lign.

Batdilla

Recommended Posts

Vindskjermen som sitter på Selco'n var omtrent umulig å se igjennom pga riper. Dette fikk jeg etter hvert endret på etter utallige timer med pussing. Pusset det hele ned med grovt papir og jobbet meg deretter "oppover" igjen via finere og finere papir - via rubbemiddel og Autosol - til poleringsmiddel. Etter hvert ble det ganske bra. Men jeg så allerede da at det skulle ikke mer til enn at man dro fingeren over ruta før det satte riper. På turen nedover til Brekkestø valgte vi å kneppe ned kalesjen for å spare kalesjen mot påkjenninger og trafikkstøv (Helt ny kalesje) og samtidig redusere på luftmotstanden som bilen måtte dra på. Virket ganske lurt helt til vi kom fram og fikk se hva presenningen hadde gjort med vindskjermen som jeg hadde pusset så fin. Akkurat der og da var det ikke fritt for at jeg så meg om etter et eller annet som jeg kunne demolisere ned til minste atom... :yesnod: Men jeg roet meg ned med at jeg heller fikk se meg om etter en ny vindskjerm når vi kom hjem.

Spørsmålet da er hvor man kan få tak i noe slik. På min ferd rundt i ulike havner har jeg sett mange båter hvor samme skjerm sitter montert. På en rekke mindre båter med hardtop sitter samme vindskjerm montert oppe på hardtop'en. Så jeg håper jeg ikke er den eneste som har hatt behov for å få tak i en slik... Jeg har tenkt å konferere med en lokal glassmester også for å høre hva denne har å bidra med. I tillegg kunne jeg tenke meg å høre hva andre vet om dette.

* Kan noen levere original vindskjerm akkurat til min modell - Selco Selboy 13 fot?

* Eller finnes noen som kan kopiere original skjermen?

* Det som sitter i skjermen min er en tynn plast som later til å være veldig ømtåelig for riper - finnes det noe materiale som er kurrant å bøye slik at det passer inn i rammen til skjermen, som er like tynt, og som er mer robust mot riper?

* Andre bra forslag?

Jeg hadde en like selco som du har i sin tid. Jeg fikk laget en ny vindskjerm hos en lokal leverandør (i Tønsberg). Husker ikke navnet.

Jeg leverte restene av den gamle vinskjermen (som var sprukket) samt den aluminiumsprofilen rundt til denne leverandøren. Resultatet ble svært bra!

Jeg ville forsøkt noe av det samme. Dte kan da ikke være så vanskelig å lage en slik når du har den gamle som mal.

PS. Jeg irriterer meg grønn over at jeg solgte den båten. Gikk kjempebra i sjøen. Men det er for sent å angre nå.

s/y "Arnegrut", Asker

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...