Jump to content

Terje Vigen rosjekte

Sebaldus

Recommended Posts

Har kjøpt meg en Terje Vigen rosjekte som er en hel del år gammel og ganske hardt brukt. Tenkte å fikse den opp i vinter.

Lurte på om noen har noe mer info om disse båtene. Tenker særlig på om det er mulig å rigge dem som seiljolle med litt ballast i bunnen.

Synes særlig brønnen til motoren er en artig detalj. Mulig det blir en liten elektrisk påhenger også til bruk ved garnsetting eller når kreftene tar slutt. Skal se om jeg ikke kan legge inn noen bilder av båten når jeg får hentet den kommende helg.

:headbang: Jass, så det er du som har kjøpt den! Regner med det var den "godt brukte" som sto i Fædrelandsvennen? Ringte på den i dag, men for seint. Hva slags stand er den i?

Joda det er mulig å rigge den, du får tilogmed kjøpt ferdig rigg til den, med Brodersen seil om jeg ikke husker feil - dog til den nette sum av kr. 30.000+.....

Båten produseres ennå i Grimstad.

trenger du den ikke allikevel så gi meg et tips......

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Jepp! Var jeg som kjøpte den godt brukte ja....

Var en del riper og hakk + at de hadde vært hull i kjølen to steder (trolig fordi han hadde gravd opp hull i forbindelse med lapping av skader).

Tror derfor jeg må legge litt glassfibermatte og polyester også på innsiden siden rep. ikke var helt fullført. Vil vel legge på et kjøljern også siden kjølen var litt "demokjørt".

Ellers så det ikke så gale ut. Tror jeg kommer til å male med topcoat innvendig og utvendig for å friske den opp litt.

Rigg til 30 000 utgår nok...ser heller for meg at det kunn blitt om noe billig fra en vraket jolle skulle bli til salgs brukt. Var ingen ballast i båten nå men visstnok skulle det følge med men ligge lagret i bua. Blir spennende å se når jeg henter båten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...